رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: کمک هزینه ۲ میلیون تومانی به خانوارهای زلزله‌زده کرمانشاهی از دهم اردیبهشت آغاز و تا یک هفته آینده ادامه دارد.

پرداخت کمک هزینه 2 میلیون تومانی به زلزله زدگان کرمانشاهی تا هفته آینده ادامه داردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صبح امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه در سرپل ذهاب و کوییک حضور یافت.

سلیمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک دستگاه امدادی کار خود را از نخستین ساعات وقوع زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته در کرمانشاه آغاز کرد و هنوز هم در کنار مردم کرمانشاه حضور دارد، افزود: این نهاد مردمی بر حسب وظیفه ذاتی خود و برای رسیدگی به نیازهای فوری زلزله زدگان تاکنون بالغ بر 300 میلیارد تومان برای اسکان اضطراری، توزیع مواد غذایی، بهداشت و درمان اضطراری، پشتیبانی نیروهای امدادی و سایر موارد لازم از منابع داخلی خود هزینه کرده که هیچ کدام از محل مشارکت های مردمی نبوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: میزان کمک‌های نقدی به حساب مشارکت‌های مردمی جمعیت هلال احمر تاکنون از مرز 63 میلیارد تومان گذشته که تقریبا حدود 3 برابر میزان کمک‌های مردمی در زلزله بزرگ قبلی است.

وی ادامه داد: با توجه به استفاده از منابع مردمی برای نیازهای اساسی مردم زلزله زده خارج از وظایف جاری جمعیت هلال احمر و همچنین عدم شفافیت لازم در تشخیص خانوارهای آسیب دیده، کمک های نقدی مردم به تدریج و برحسب نیاز مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته سلیمی، ابتدا خانواده هایی که عزیزی را از دست داده بودند به ازای هر فوتی مبلغ 5 میلیون تومان دریافت کردند و خانواده هایی که در ایام بحرانی زلزله فرزندی نصیب شان شده بود نیز به همین مقدار هدیه دریافت کردند و در ادامه پس از آن بخش هایی از کمک های مردمی برای رسیدگی به افراد ضایعه نخاعی و ارائه خدمات پیشرفته توانبخشی مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره توزیع کمک‌های نقدی میان خانوارهای زلزله زده کرمانشاهی خاطرنشان کرد: با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی توسط بنیاد مسکن، پیش از عید نوروز حدود 30 هزار خانواده‌ای که خانه‌هایشان تقریبا به‌صورت کامل تخریب شده بود مبلغ 300 هزار تومان عیدی دریافت کردند. اکنون نیز پس از رایزنی‌های متعدد با مردم منطقه و مسئولان، تصمیم گرفته شد تا مبلغ 2 میلیون تومان به خانواده های مذکور (30 هزارخانواده) به منظور خرید لوازم اصلی منزل مثل کولر و یخچال (با توجه به آغاز فصل گرما) و غیره تعلق گیرد.

لازم به ذکر است، کمک نقدی 2 میلیون تومانی جمعیت هلال احمر از محل کمک های مردمی جمع آوری شده در نخستین روزهای وقوع زلزله در کرمانشاه به صورت نمادین به یکی از خانواده های زلزله زده پرداخت شد و این کمک نقدی تا یک هفته آینده به حساب خانوارهای زلزله زده واجد شرایط واریز می‌شود.

انتهای پیام/

تداوم پرداخت کمک هزینه 2 میلیون تومانی به زلزله زدگان کرمانشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمد
۲۲:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
من خونه ام تخریب کامل شده هیچ پولی دریافت نکردم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه این دو میلیون پول گرفتن
جز ما
ما جزء کمیته امداد هستیم خانه مان نو۳ است
ولی بهمون هیچ پولی پرداخت نشده درحالی که از همه ضعیف تر و محروم تریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد مراد رحیمی
۰۱:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا فقط به تخریبی خانه ای که فرسوده بوده کلا اهدادی ها به خود تعلق داد بقیه مصدوم دادند زلزله زده نیستند ا؟؟؟
آخرین اخبار