رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از یک هزار نفر از سیل زدگان در 40 منطقه کشور خبر داد.

امدادرسانی به 40 شهر متاثر از سیلمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عملیات سیل و آبگرفتگی از ٧ اردیبهشت تا ساعت ٦ صبح ١٠ اردیبهشت ٩٧  را تشریح کرد.

سلیمی 13 استان کشور را متاثر از سیل برشمرد و اظهار کرد: این استان ها شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و یزد هستند و به بیش از 40 شهر، روستا و منطقه عشایر نشین امدادرسانی شده است.

وی اضافه کرد: در راستای امدادرسانی به  سیل زدگان به یک 1989 نفر از این افراد  امدادرسانی شده است و 172 نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کرده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: 13 دستگاه خودرو از سیل با کمک نیروهای امدادی رهاسازی شده اند و از 31 منزل مسکونی نیز تخلیه آب صورت گرفته است.

سلیمی یادآور شد: 85 تیم امدادی از جمعیت هلال احمر با 308 نیروی امدادی کار امدادرسانی به سیل زدگان 13 استان کشور را انجام داده اند و 37 دستگاه چادر نیز بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: 1370 تخته پتو  و 309 تخته موکت به همراه 3717کیلوگرم نایلون میان سیل زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 1251 قوطی انواع کنسرو، 87 کیلوگرم قند و شکر و 340 قرص نان،  32 کیلوگرم خرما، 149 کیلوگرم حبوبات، 78 کیلوگرم روغن، 30 کیلوگرم کشمش توسط نیروهای امدادی بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در استان های فارس، خوزستان، کرمانشاه و لرستان همچنان  ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

ادامه امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان استان های فارس، خوزستان، کرمانشاه و لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار