مدیرکل دامپزشکی کردستان از اجرای مرحله اول واکسیناسیون علیه بیماری‌های آبله، شاربن و بروسلوز بره و بزغاله در سراسر استان خبرداد.

مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت، بیماری‌های شاربن و بروسلوز که قابل انتقال به انسان است و همچنین بیماری آبله دامی می‌توانند موجب خسارت اقتصادی فراوانی شوند و علاوه بر مخاطرات بهداشتی، باعث بروز تلفات و کاهش تولیدات دامی شوند.

وی  افزود: در این رابطه اداره کل دامپزشکی کردستان با استفاده از تمامی توان موجود در بخش دولتی و غیر دولتی مرحله اول به منظور کنترل وپیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان ودام از اول فروردین تا ۱۵ خرداد ۹۷ نسبت به پوشش مایه کوبی تمامی دام‌های حساس موجود در استان اقدام می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامه داد: مرحله دوم این عملیات از ۱۵ تیر الی ۱۵ شهریور ۹۷ همانند مرحله اول و با تمام ظرفیت و توان در مناطق مرزی، کانون و مناطق با خطر پذیری بالای بیماری‌ها انجام خواهد گرفت.
ورمقانی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته برای برگزاری موفق این مرحله از طرح، عنوان کرد: در این مرحله پیش بینی می‌شود یک میلیون ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۳ هزار راس دام سنگین استان واکسینه شوند
وی بیان کرد:با اجرای این طرح بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک هم علیه بیماری شاربن واکسینه می‌شوند.
وی با اشاره به ساماندهی بیش از ۴۶ اکیپ بخش دولتی وخصوصی جهت اجرای این طرح گفت: پیش بینی می‌شود در این مرحله به بیش از ۱۶۰۰ واحد روستایی مراجعه شود.
مدیرکل دامپزشکی کردستان بیان کرد: تمامی مراحل مایه کوبی بیماری‌های یاد شده بدون اخذ وجه و بصورت کاملاً رایگان صورت خواهد گرفت.
ورمقانی اظهارداشت: دامداران و روستائیان می‌توانند پیشنهاد و انتقادات خود را از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها و یا سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

اجرای عملیات مایه کوبی علیه بیماری‌های دامی در کردستان

برچسب ها: درمانی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.