سرپرست اداره کل راهآهن استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به بازگشایی ۱۵ ایستگاه در منطقه یزدگفت:منطقه یزد دارای قابلیتها و ظرفیتهای ویژه صنعتی و اقتصادی و از موقعیت و جایگاه خاصی در بین مناطق راهآهن برخوردار است.
سید مصطفی داودی افزود: یکی از راههای مؤثر برای افزایش ظرفیت مسیر تک خطه ریلی، کوتاه کردن فاصله بـین بلاکها بـا بازگشایی ایستگاههای بسته وسط بلاکهای طولانی و یا احداث ایستگاههای جدید است تا امکان افزایش ظرفیت مسیر تا نزدیک به ۲ برابر را فراهم نماید.
وی گفت: بهمنظور رفع گلوگاههای ظرفیتی، کاهش توقف قطارها و افزایش سرعت تردد، ۱۰ ایستگاه در منطقه یزد بازگشایی و ۵ ایستگاه دیگر نیز مراحل پایانی آمادهسازی را طی میکند.
داودی افزود: در راستای افزایش ظرفیت خطوط و رفع گلوگاههای ترافیکی و روانسازی، افزایش سرعت تردد قطارها و رفاه مسافران، عملیات بازگشایی ایستگاههای سرو، سرگز، سهیل، رباط در محور میبد – بادرود نیز در حال گذراندن مراحل پایانی است و در آیندهای نزدیک مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد:طی ۵ سال گذشته عملیات زیرسازی و روسازی خطوط، نصب علائم الکتریکی و ساختمان ایستگاههای خوشومی، اضطراری ۲۶، دره انجیر، ریگ، چغاسرخ، در محور ارکان – چادرملو و ایستگاههای توت، نو گنبد، ویادوک، شهراب و مهباد در محور میبد – بادرود بااعتباری بالغبر ۵۰ میلیارد ریال برای هر ایستگاه، به پایان رسیده و بازگشایی شد.
داودی تأکید کرد: بازگشایی ایستگاهها در خصوص حرکت قطارها نقش بسیار مهمی دارد؛ زیرا درصد قابلملاحظهای از راهآهن یکخطه است و در این شرایط، هر چه فواصل ایستگاهها کمتر شود، تردد سریعتر و سرویسدهی مطلوبتری انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ی
افزایش ایستگاههای قطار در حرکت قطارها نقش مهمی دارد