مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار و ۸۴۶ مصدوم نزاع سال ۹۶ به ادارات پزشکی قانونی سطح استان مراجعه کردند که در مقایسه با سال قبل‌تر ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از مجموع این مراجعه کنندگان ۶ هزار و ۹۱۱ نفر مرد و هزار و ۹۳۵ نفر زن بودند.

عبدی افزود: آمار مراجعان نزاع در سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی مواجه بود و از هفت هزار و ۸۵۱ نفر در سال ۱۳۹۵ به هشت هزار و ۸۴۶ نفر در سال ۹۶ افزایش یافت.

وی تصریح کرد: اسفند سال گذشته در مقایسه با سال قبل‌تر آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانونی استان ۲۶ درصد افزایش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این ماه ۷۳۴ مصدوم نزاع نیز به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

عبدی اظهار داشت: سال ۹۶ بیشترین مراجعان نزاع در مرداد ماه با ۸۷۱ و کمترین آن در آذر ماه با ۶۳۶ نفر به ثبت رسیده است.

وی در تشریح وظایف پزشکی قانونی در رابطه با مراجعه کنندگان نزاع گفت: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، مبنای صدور این نظریه نوع جراحت و عمق آن است لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیاز به تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باور‌های نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

عبدی افزود: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

وی اظهار داشت: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

وی گفت: هم اینک در هفت شهرستان از مجموع ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان ادارات پزشکی قانونی مستقر است که باید این تعداد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ع

۸۸۴۶ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار