مسئول امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برقراری عدالت جنسیتی در جامعه نیازمند مطالعه و مطالبه جوانان است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین رویداد بین المللی روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سودابه رادفر، مسئول امور زنان و خانوده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا زنگنه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای، مهری چنگی آشتیانی معاون پژوهش و فناوری دانشکده فنی شریعتی، در دانشکده شریعتی برگزار  شد.

در این مراسم رادفر،مسئول امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به آمار حضور و اشتغال بانوان در بازار کار عنوان کرد:70 درصد بیمه شده‌ها در سال 95 و 96 زنان بوده اند که این نشان دهنده حضور غالب بانوان در بحث اشتغال است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تعداد بیمه شدگان خانم افزایش یافته این موضوع بیانگر آن است که خانم ها طی سال های اخیر در عرصه های مختلف کاری بیشتر رشد کرده و تخصص یافته اند.

مسئول امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در وزارتخانه، سیاست‌های معطوف به جنسیت در حال انجام است ولی همه کار را دولت نمی تواند انجام دهد بنابراین جوانان باید مطالعه و مطالبه داشته باشند تا بتوانیم با کمک و همیاری هم به برقراری عدالت جنسیتی برسیم.

تلاش برای ایجاد رشته اقتصاد دیجیتال

در ادامه مراسم آشتیانی، با اشاره به اینکه آخرین پنجشنبه آوریل هر سال در دنیا به نام «روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات» موسوم است، عنوان کرد: موضوع تحول و به روز رسانی اطلاعات((ICT در دنیا و تمامی حوزه‌های کاری جای دارد و به صورت ویژه‌تر اقتصاد دیجیتال موضوعی پویا است که فقط مختص ICT نبوده و اکنون این حوزه می تواند حرف‌های عملیاتی زیادی برای تولید و اشتغال داشته باشد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش بر این است که اقتصاد دیجیتال را جزو رشته های کارشناسی ناپیوسته این دانشکده در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار