مدیر بورس منطقه‌ای فارس از معامله ۱۰۶ میلیون سهم در بورس استان در فرودین‌ماه ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در فرودین ماه امسال و طی ۱۵ روز فعالیت ۱۰۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۱۶ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

وی افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۲۷۷۶۳ میلیون ریال بوده است.

ترابیان ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد که حجم معاملات معامله شده ۵۶ درصد و ارزش ریالی معاملات ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۲۰ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۸۰ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است، اظهار داشت: در این مدت ۱۷۵ کد سهامداری جدید ایجاد شده است.

ترابیان بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است که این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در بازار فرابورس قرار دارند.

مدیر بوس منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: در یک ماهه اخیر ۲۴ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۷۳۵۲ میلیون ریال و سرانه معملات روزانه هر کارگزار ۱۱۵۷ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ر

سهم معاملات بورس منطقه‌ای در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار