غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: دو هزار و ۹۳۱ دار فعال قالی توسط مددجویان کرمانی در حال بافت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به تولید هزار و ۸۶۵ تخته فرش و گلیم توسط مددجویان کرمانی طی پارسال گفت: متراژ این تعداد فرش و گلیم تولیدی بیش از ۹ هزار و ۳۷۷ مترمربع بوده است.

وی قالی‌بافی را یکی از مشاغل مناسب برای مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار اعلام کرد و افزود: سه هزار بافنده فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۷۰ درصد از این بافندگان زن سرپرست خانوار هستند.

خواجه با اشاره به اینکه فرش‌های تولیدی مددجویان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان در سال ۹۶ بوده است.

وی بابیان اینکه دو هزار و ۹۳۱ دار فعال قالی هم‌اکنون توسط مددجویان کرمانی در حال بافت است، گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان فرش تحت حمایت این نهاد و برای اینکه سود بیشتری نصیب مددجویان تولیدکننده فرش شود، فرش‌های تولیدی آن‌ها توسط این نهاد باقیمت بالاتری در تهران به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ی

کمک به بافندگان فرش در کرمان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار