رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردوس از اشتغال 6 هزار و 328 نفر در حوزه اصناف این شهرستان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مهدی صادقی رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردوس با اشاره به نقش اثرگذار بازار در رونق و توسعه فضای کسب و کار و سهم به سزا در اشتغال گفت:در حال حاضر تعداد 2 هزار و 531 واحد صنفی در این شهرستان فعالیت داشته که زمینه اشتغال 6 هزار و 328 نفر را فراهم آورده است.

 

وی افزود:از این تعداد واحد صنفی 490 واحد تولیدی،586 واحد خدمات فنی،هزار و 91 واحد توزیعی و 364 واحد خدماتی هستند.

 

صادقی گفت:از کل واحدهای صنفی شهرستان هزار و 993 صاحب پروانه کسب مرد و 538 متصدی زن هستند. همچنین 52 پروانه ایثارگری و 2 هزار و 479 پروانه به صورت عادی صادر شده است.

 

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردوس با اشاره به توسعه تجارت الکترونیک در دنیای امروز و نقش آن در توسعه بازار و تغییر روش های کسب و کار افزود:تاکنون یک هزار و 576 واحد صنفی به دستگاه کارت خوان، 323 واحد به ترازوی دیجیتال و 421 واحد به صندوق مکانیزه تجهیز شده اند.

 

وی اظهار کرد:با توجه به نقش اصناف در نظام توزیع کشور و نقش تعیین کننده آنها در ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده وظیفه اصناف در حمایت از کالای ایرانی و عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بسیار مهم و اساسی است.

 

صادقی ادامه داد:اصناف باید مروج خرید کالای با کیفیت ایرانی باشند و با توزیع و عرضه کالای ایرانی ترویج خرید کالای ایرانی را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند.

 

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردوس در پایان بر نقش اصناف در ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت:اصناف یکی از تأثیرگذارترین بخش ها برای ایجاد اشتغال هستند که می توانند بخش عظیمی از بار اشتغال کشور را به دوش بکشند.

 

وی افزود:در این شهرستان یک اتاق اصناف و 13 اتحادیه زیر نظر کمیسیون نظارت شهرستان،کار ساماندهی امور اصناف این شهرستان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/غ

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.