استاندار بوشهر با اشاره به اختصاص ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت:از این میزان ۲۹۶ میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها و ۱۲۸ میلیارد تومان هم سهم دهیاری‌ها بوده است.

اختصاص ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا با گرامیداشت روز شوراها، به جایگاه و اهمیت کار شورا‌ها پرداخت و با تاکید بر توجه به اعتبارات شورا‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات اختصاص یافته در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها توزیع می‌شود، فرمانداران دغدغه و مشکلات شورا‌ها را برای توزیع اعتبار در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه شورا‌ها برخواسته از قانون هستند تصریح کرد: شورا‌ها می‌توانند بهترین جایگاه را برای ارتباط بین مردم و مسئولان و کمک به حل مشکلات داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که شورا‌ها باید پایبند به قانون و به آن اشراف داشته باشند گفت: شورا‌ها اگر توجه به قانون نداشته باشند آسیب می‌بینند.

وی، با بیان اینکه شوراها، کار مشترک و همکاری را باید تمرین کنند، اظهار داشت: شورا‌ها پایگاه مردم سالاری بوده و دموکراسی در شورا‌ها نهفته است، آسیب پذیری شورا‌ها به عملکرد آن‌ها بر می‌گردد.

گراوند انتخاب شهردار را از وظایف مهم شورا‌ها دانست و تاکید کرد: شورا‌ها شهرداری را انتخاب کنند که از نظر مالی در سلامت کامل بوده و پس از انتخاب شهردار هم در وظایف و کار او دخالت نکنند، اما نظارت خود بر شهرداری را داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت مالی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطر نشان کرد:سال گذشته ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص یافت که از این میزان ۲۹۶ میلیارد تومان سهم عمران شهر‌ها و ۱۲۸ میلیارد تومان هم برای عمران روستا‌ها تخصیص یافت.

وی از تخصیص اعتبارات از محل ۳ درصد نفت خبر داد و گفت: در بخش اعتبارات ۳ درصد نفت، فرمانداران نگاه ویژه به عمران شهر و روستا‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/م

۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد

برچسب ها: شورای شهر ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.