مازندرانی‌ ها نگران نباشند موردی از تب کنگو در مازندران گزارش نشده است.

رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه فعالیت کنه‌ها همزمان با گرم شدن هوا در فصل بهار بیشتر می‌ شود، گفت: با توجه به افزایش فعالیت کنه‌ ها و احتمال گزش دام‌ ها توسط آنها، احتمال بروز بیماری تب کنگو در دام‌ های استان وجود دارد.

وی افزود: هیچ گزارشی تاکنون از ابتلای دام یا انسان به این بیماری در استان دریافت نشده است، اما دامداران و مصرف کنندگان فرآورد‌ه های گوشتی باید برخی نکات را رعایت کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: بیماری تب کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت مصرف گوشت دام مبتلا شده احتمال بروز این بیماری در انسان نیز وجود دارد.

رضوانی بر خرید گوشت از مراکز مجاز و خودداری از ذبح دام‌ها در منازل و معابر عمومی به صورت سنتی تاکید کرد و افزود: دامی که در مراکز غیر مجاز و بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح و روانه بازار می‌شود احتمال دارد به بیماری تب کنگو آلوده باشد.

وی از مردم خواست اگر از قصابی‌ها گوشت تهیه می‌کنند آن را ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارند و سپس مصرف کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه هرگونه جابجایی دام توسط دامداران باید با مجوز دامپزشکی انجام شود از دامداران خواست برای مبارزه با این بیماری از حمام کنه برای شستشوی دام‌ها استفاده و از له کردن کنه موجود در بدن دام خودداری کنند.

انتهای پیام/ م

بیماری تب کنگو به مازندران نرسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار