اهدای عضو ۷ بیمار مرگ مغزی در بابل پارسال به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که بیشتر اهدا کنندگان عضو بر اثر سوانح رانندگی دچار مرگ مغزی شدند، گفت: کوچک‌ترین بیمار مرگ مغزی اهدا کننده ۱۰ ساله و مسن‌ترین هم ۵۴ ساله بود.

وی افزود: ۱۵ هزار نفر تاکنون در استان کارت اهدای عضو دریافت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایش آمار اهدای عضو پارسال را ناشی از فرهنگ سازی در این زمینه و نشانگر استقبال و گرایش جامعه به اهدای عضو پس از مرگ مغزی اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در اردیبهشت ماه پارسال اهدای اعضای اصلی بدن جوان ۳۶ ساله بابلی که بدلیل تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شد، جان ۴ بیمار نیازمند را نجات داد.

قاسم زاده افزود: کبد و دو کلیه و قلب به بیماران نیازمند عضو با رضایت پدر و مادر و همسر پیوند شد.

وی افزود: اهدا اعضاء بدن جوان ۲۶ ساله فریدونکناری خردادماه پارسال که در سانحه رانندگی مرگ مغزی شده بود نیز به بیماران نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با رضایت خانواده؛ کبد، کلیه‌ها و دریچه‌ی قلب مرحوم حامد مهر علی تبار جوان فریدونکناری به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

قاسم زاده افزود: نوجوان ۱۵ ساله مازندرانی که خرداد پارسال بعلت تصادف در جاده بهنمیر سیمرغ دچار مرگ مغزی شده بود نیز با اهدای قلب و دو کلیه جان ۴ نفر را نجات داد.

وی گفت: اعضای بدن نجف قلی کریمی فیروزجایی نیز مهرماه پارسال به علت مرگ مغزی جان باخت اهدای اعضای بدنش شامل کبد و دو کلیه جان ۳ بیمار را نجات داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: اعضای بدن محنا نوجوان ۱۴ ساله بابلی که مهرماه به اتفاق خواهرش دچار سانحه تصادف ومرگ مغزی شده بود کبد، کلیه‌ها و نسوجس به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

قاسم زاده گفت: اعضای رضا ابراهیمی جوان بابلی که آبانماه بر اثر سانحه دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای قلب و کبد و دوکلیه،  به ۴ بیمار نیازمند پیوند زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: اعضای بدن سانیا دختر ۱۰ ساله بابلی که بر اثر پارگی ناگهانی و وسیع عروق مغز دچار مرگ مغزی شده بود جان ۳ بیمار را از مرگ نجات داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دوکلیه، کبد این دختر خردسال برداشته شد تا فرصت زندگی دوباره را به بیماران نیازمند هدیه دهد.

انتهای پیام /ر

زندگی دوباره به بیماران نیازمند عضو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.