مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس گفت: ۴ سد استان نه تنها هیچ آبی برای برداشت ندارند بلکه بیش از حد مجاز از آن‌ها برداشت شده و ذخیره این سد‌ها منفی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا دهقانی مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس گفت: سد‌های ملاصدرا، ایزدخواست، سیوند و خسویه در استان نه تنها هیچ آبی برای برداشت ندارند بلکه بیش از حد مجاز از آن‌ها برداشت شده و ذخیره این سد‌ها منفی است.

وی افزود: از سد‌های درودزن، سلمان فارسی، تنگاب، رودبال و چشمه عاشق ۷۷۴ میلیون متر مکعب آب قابل برداشت وجود دارد که ۶۳۰ میلیون متر مکعب آن در سد سلمان فارسی ذخیره است.

دهقانی تصریح کرد: متوسط بارندگی امسال در استان فارس ۱۱۴.۲ میلیمتر است که ۷۰ میلیمتر کمتر از سال گذشته است.

وی شهروندان را به صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف آب دعوت کرد و ادامه داد: درسال جاری زراعی (از اول مهر ۹۶ تاکنون) میانگین بارندگی استان فارس نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت استان حدود ۵۷ میلیمتر کمتر است و پراکندگی این بارش‌ها مناسب نیست.

دهقانی بیان کرد: ورودی آب به سد‌های استان فارس نیز چندان چشمگیر نیست، اکنون سد درودزن که تامین کننده ۲۵ درصد از آب شرب شیراز است، چهار متر مکعب بر ثانیه ورودی آب دارد.

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس اظهار کرد: همچنین میزان ورودی آب به سد ملاصدرا یک متر مکعب بر ثانیه، سد سلمان فارسی سه متر مکعب بر ثانیه، سد تنگاب یک متر مکعب، سد رودبال ۲ متر مکعب و سد چشمه عاشق ۲۸۰ لیتر بر ثانیه است.

دهقانی ازمردم استان خواست همچنان صرفه جویی درمصرف آب را در اولویت قرار دهند و برای عبور از شرایط تنش آبی در تابستان امسال همکاری کنند.
انتهای پیام/ر

منفی شدن حجم آب در چهار سد فارس

برچسب ها: آب و فضلاب ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.