رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان گفت: امسال بودجه نسبت به بودجه 96با رشد روبرو بوده است.

رشد بودجه امسال استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان جعفر رودری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: سال قبل با هماهنگی استان و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد تحق خوبی در بودجه هزینه‌ای و تملک استان بودیم.
وی با بیان اینکه در بودجه هزینه‌ای سال ۹۶، نزدیک ۴۷۰ میلیارد تومان تحقق داشتیم که عملکرد استان نسبت به مصوب و ابلاغ ابتدای سال ۱۱۰ درصد تحقق داشته است تصریح کرد: رقم تخصیصی استان در سال ۹۶ در تملک دارایی ۷۸۸ میلیارد تومان بوده که ۱۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ داشته ایم.

رودری بیان کرد: ۱۵۴ و نیم میلیارد تومان از تخصیص‌ها نقد و نزدیک به ۱۴۱ میلیارد تومان اسناد خزانه یک ساله و ۱۳.۱ میلیارد تومان اوراق مشارکت بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در فرصت باقیمانده برای جذب سهمیه ابلاغی باید تحرک بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: ۴۴۳ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال بودجه عمومی دولت است که بیش از ۵۷ هزار میلیارد آن مربوط به درآمد‌های اختصاصی است.

رودری بابیان اینکه بیش از ۲۱۵ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد‌ها و بخش عمده آن مربوط به مالیات است، تصریح کرد: ۱۰۷ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای در کل کشور دیده شده که در استان کرمان ۶۳ هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی‌های مالی دیده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه تاکید ما بر ظرفیت‌های قانونی بودجه ۹۷ است، بیان کرد: در بودجه امسال اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شده و استان‌ها در ۳۴ درصد توزیع بودجه سهیم هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی در کشور به دست استان هاست، افزود: سرجمع بودجه استان ۱۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است همچنین ۱۲۴ میلیارد تومان در تبصره ماده ۱۸ به منظور اشتغالزایی در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه مدیریت حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی در کشور به دست استان هاست، تصریح کرد: سرجمع بودجه استان ۱۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که رقم خوبی است.
انتهای پیام/ح

افزایش بودجه امسال استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.