رئیس دانشگاه آزاد از گسترش دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

گسترش دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این دفاتر بیش از ۲۵ سال خدمتگذاری کرده و در توسعه آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشگاهیان موفق بوده است.

وی افزود: تاسیس دفاتر نمایندگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان‌ها نیز به‌ تصویب رسیده و امیدوارم بتوانیم در حرکتی مشترک، دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد با مقایسه معرفت دینی دانشجویان جدیدالورود با فارغ‌التحصیلان، گفت: کیفیت این گروه از دانشجویان به‌ عنوان ورودی‌های ما، به لحاظ معرفت دینی به‌ مراتب بیش از خروجی‌ها است.

رهبر اضافه کرد: این موضوع به معنای کم‌کاری ما در این حوزه است. جشن ورودی دانشجویان جدیدالورود را با جشن فارغ‌التحصیلی آنها مقایسه کنید، اگر تغییر و تحول مثبتی در دانشجویان مشاهده کردید، یعنی ما کار خود را به‌ درستی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم که براساس آن بتوانیم از سطحی‌نگری‌ها فاصله گرفته و منویات مقام معظم رهبری را در راستای برگرداندن دانشگاه آزاد اسلامی به ریل انقلاب و در طراز انقلاب اسلامی محقق کنیم، به‌ طوری که هرچه از این دانشگاه تراوش شود، به طور خالص عطر اسلام داشته باشد. این هدف با عزم عمومی محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: طرح هر مطلبی در کلاس‌های درس کارشناسی به‌ بهانه آزادی، ولنگاری است نه آزادی، اگر به دنبال آزادی هستند، کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد که در آن افراد هم سطح در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و نه دانشجویانی که ذهنشان نسبت به این مسائل خالی است.

درخواست رئیس دانشگاه آزاد ازمسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

رهبر با دعوت مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ارتقای دروس عمومی و معارف، گفت: شما متولی این امر هستید، در ۱۴ واحد دروس عمومی و معارف که ۱۰ درصد وقت دانشجو به آن اختصاص یافته، چه تحولی رخ داده؟ این دروس را ارتقا دهید، اساتیدی بیاورید که بتوانند پاسخگوی شبهات دانشجویان باشند.

وی از مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواست تا ارزیابی عملکرد واحدهای دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی پژوهشی و به‌ ویژه فرهنگی را بر عهده گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار