مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر ۱۴۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

مسعود مالکی مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان وجود نداشت، اما بعد از آن تا سال ۹۲، ۱۷۷ کیلومتر بزرگراه شامل ۱۵۰ کیلومتر در محدوده این اداره کل و ۲۷ کیلومتر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر ساخته شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون در محدوده اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ۸۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار حدود هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی افزود: علاوه بر ۱۴۳ کیلومتر بزرگراه در دست اقدام، مطالعات ۴۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - خاش با اعتبار هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده برگزاری مناقصه است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین مطالعات ۳۹۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه در حوزه این اداره کل انجام شده و اجرای آن نیازمند هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مالکی کل راه‌های سیستان و بلوچستان را حدود ۲۲ هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار کیلومتر آن در حوزه استحفاضی این اداره کل و بقیه در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب این استان است.

انتهای پیام/گ

ساخت بزرگراه در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار