رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ۲ درصد اعتبارات نفت و گاز به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

غلامرضا مالکی رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ۲ درصد اعتبارات نفت و گاز به سیستان و بلوچستان به صورت نقدی تخصیص یافته که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آن بابت حقوق پرداخت شده است.

وی در شورای اداری استان افزود: توسعه سیستان و بلوچستان باید بر اساس نیروی انسانی آن محاسبه شود.

مالکی گفت: سال گذشته تنها چهار درصد اعتبارات ملی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه نخستین گام ما این است که ۵۰ درصد پست‌های سازمانی خودمان را کامل کنیم افزود: ۱۲۰ هزار دانشجو در ۱۴۰ مرکز آموزشی این استان تحصیل می‌کنند، اما چه مشکلی از نیروی انسانی استان را برطرف کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تصریح کرد: سند برنامه‌های یک تا ششم توسعه، سند آب توسط شورای برنامه ریزی، سند توسعه حمل و نقل، سند بخش کشاورزی در ۲۲ نسخه در بخش‌های مختلف، سند آمایش استان و ... با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه تهیه شده و می‌توانیم این سند‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهیم.

مالکی اظهار کرد: همچنین از مجموع ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبارات استانی حدود ۳۲ درصد به این استان تخصیص یافته است.

وی افزود: یک و چهار دهم بزرگراه‌های کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است و دنبال این هستیم که چند نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های این استان کشته شدند، این استان را با استان‌هایی که بیشتر راه‌های آن‌ها بزرگراه و اتوبان است مقایسه می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اختصاص اعتبار به سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.