استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل کارگروه متشکل از کارشناسان حوزه فرهنگی، اقتصادی، فنی و مهندسی و جامعه شناسی برای حل مشکلات گردشگری این استان ضروری است.

سید دانیال محبی  استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،با اشاره به مشکلات جاده‌ای در این استان که ناشی از کمبود بزرگراه است گفت: با توجه به طولانی بودن و گستردگی مسیر‌های ارتباطی این استان هر اندازه در این بخش فعالیت انجام شود باز هم جای کار زیاد است.
وی ادامه داد: می‌طلبد در شرایط کنونی مشکلات در مسیر‌های خاص با بازنگری رفع و با فرهنگ سازی به ویژه برای جوانان زمینه کاهش تصادفات در سیستان و بلوچستان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری نقش موثری در کاهش تصادفات سیستان و بلوچستان دارد گفت: علاوه بر رسانه ها، کارکنان پلیس راه می‌توانند با برخورد‌های صحیح و نرم زمینه را برای کاهش تصادفات جاده‌ای در میان جوانان فراهم کنند.

محبی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گردشگری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید تلاش شود زیر ساخت‌های گردشگری علاوه بر چابهار در دیگر نقاط این استان نیز افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر مطلع شدن از اشکالات و ارائه ایده‌های جذاب از سوی گردشگران به مسئولان دست اندرکار برای اسکان بهتر آنان در استان تاکید کرد.

وی افزود: از آنجایی که سیستان و بلوچستان از چنان جذابیت و کششی برخوردار است که مسافران با یک بار سفر به این استان دوباره مشتاق سفر می‌شوند باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی بر توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، گسترش و نظارت بر بهداشت مناطق گردشگری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان به عنوان سرزمین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی رقیب، صنایع دستی بی نظیر، با فرهنگ دلنشین میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بود.

علیرضا جلال زایی افزود: نوروز امسال در کنار زحمات شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی، حضور و مشارکت مردم، سران طوایف و معتمدان سیستان و بلوچستان در استقبال و میزبانی شایسته از مسافران نوروزی و القای حس امنیت مثال زدنی بود.

انتهای پیام/گ

رفع مشکلات گردشگری در سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار