معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: اعزام دانشجویان دکتری برای فرصت مطالعاتی باید در نیم سال ششم تحصیلی آن‌ها صورت گیرد.

سیدحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام امتحانات اظهار کرد: امتحانات دانشگاه تهران بعد از عید فطر آغاز می‌شود و امتحانات هیچ تداخلی با ماه مبارک رمضان ندارد؛ برای دانشجویان  در ایام ماه مبارک رمضان فرجه‌ای یک هفته‌ای در نظر گرفته شده است تا برای حضور در امتحانات آماده شوند.

حسینی با بیان این که کلاس‌های درسی دانشگاه تهران 25خرداد ماه به اتمام می‌رسد، گفت: امتحانات دانشجویان از 27خرداد ماه به مدت دو هفته برگزار می‌شود.

افزایش پذیرش ظرفیت روزانه دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این که امسال 40 درصد پذیرش دانشجویان از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون بر اساس آیین نامه استعداد درخشان از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است و افراد واجد شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

وی در خصوص افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو از طریق آیین نامه استعداد درخشان گفت: پذیرش ظرفیت روزانه دانشگاه تهران بر اساس آیین نامه استعداد درخشان آفزایش پیدا کرده است.

برگزاری آزمون دکتری دانشگاه تهران در نیمه اول تیرماه

حسینی با بیان این که نیمه اول اردیبهشت ماه ثبت نام دوره دکتری دانشگاه تهران صورت می‌گیرد، افزود: ارزیابی‌های تخصصی برای برگزاری آزمون دکتری دانشگاه تهران نیمه اول تیرماه انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دوره دکتری عنوان کرد: دانشجویان دوره دکتری بعد از گذراندن امتحان جامع می‌توانند در یک فرصت مطالعاتی 6 الی 9 ماهه شرکت کنند؛ در سال تحصیلی 96-97 حدود 450 نفر برای شرکت در فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شدند، از سیاست‌های آموزشی دانشگاه تهران این است که تعداد دانشجویان اعزامی به خارج از کشور را افزایش دهد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص شرکت دانشجویان در فرصت‌های مطالعاتی عنوان کرد: اعزام دانشجویان برای شرکت در این فرصت مطالعاتی بیشتر به کشورهای اروپایی، چین، ژاپن و روسیه صورت می‌گیرد.

وی افزود: اعزام دانشجویان به خارج از کشور بر اساس آیین نامه حداکثر باید در نیم سال ششم تحصیلی آن‌ها صورت گیرد.

حسینی ادامه داد: گرفتن پذیرش از دانشگا‌ه‌های خارجی باعث تسهیل روند دریافت ویزا دانشجواز سفارت خانه کشور مورد نظر می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.