مهم‌ترین اخبار و رویدادهای شهرداری تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

اخطار شهرداری به مجتمع دنیای نور/ خط 7 مترو آخر اردیبهشت بازگشایی می‌شود/ تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداری تهران در هفته‌ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

خط 7 مترو آخر اردیبهشت بازگشایی می‌شود

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید سرپرست شهرداری تهران از خط 6 مترو تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خط 6 مترو تهران به لحاظ استراتژیک خطی مهم در شهرداری تهران است؛ علاوه بر این به لحاظ مهندسی از سایر خطوط مترو بهتر کار شده و همچنین از جمله خطوطی است که با مهندسی بالا ساخته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برای 10 کیلومتر اول این منابع تأمین شده و در بازدیدی که حسینی مکارم داشت، دستورات لازم را صادر کرد و نیازمندی‌های 10 کیلومتر اول برطرف شد. اول مهر ماه 10 کیلومتر اول که از دولت آباد تا میدان امام حسین(ع) است به بهره برداری خواهد رسید. دو ایستگاه خط 6 با خط 2 و 4 ایستگاه مشترک دارند و این کمک می‌کند تا بهره برداری خط 6 با سرعت بیشتری انجام شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد کل خط 6 مترو تکمیل شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش تجهیزات برق و تهویه باید مراحل تکمیل را انجام دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از بازگشایی خط 7 مترو تهران تا آخر اردیبهشت خبر داد.

یادگار امام توصیه‌ای در مورد انتخاب شهردار تهران نداشت

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته ششم اردیبهشت ماه  با سیدحسن خمینی داشتیم، وی توصیه ای در مورد انتخاب شهردار تهران نداشت.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: پس از مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، اعضای شورای شهر با سید حسن خمینی تولیت حرم دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، یادگار امام راحل بر اساس روش روحانیت نصیحت‌هایی برای ما داشت که یکی از مهمترین آنها تاکید بر مردمداری بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه مردمداری به معنای انجام حرکات پوپولیستی نیست، بیان کرد: مردمداری به معنای واقعی یعنی اینکه باید تصمیمات ما در کوتاه مدت و دراز مدت به نفع مردم باشد.

هاشمی تصریح کرد: یادگار امام با تاکید بر انسجام شوراها گفت که با توجه به رای جدی مردم تهران به اعضای پنجمین دوره شوراها  و توقعات مردم از اعضا، انسجام شورا باید کماکان حفظ شود.

اخطار شهرداری به مجتمع دنیای نور

بر اساس گزارش های موجود وضعیت ایمنی ساختمان دنیای نور در منطقه 4 شهرداری تهران به گونه ای جان افراد این ساختمان را مورد تهدید قرار داده است که به تازگی شهرداری این منطقه با نصب بنری در مقابل آن، موارد ضعف ایمنی و حادثه ساز آن را به کسبه و مدیریت مجتمع متذکر شده است.

قطع درختان و تبدیل باغ به هایپر در نیاوران صحت ندارد

پیرو انتشار فیلمی با موضوع «دوستان مشغول قطع کردن درختان و تبدیل باغ به هایپر هستند» مربوط به ملکی واقع در محله نخجوان ناحیه 3 شهرداری منطقه یک، روابط عمومی شهرداری منطقه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پرونده ملک مزبور در پایان سال 96 بدلیل تخلفات در کمیسیون ماده 7 ( باغات ) مطرح و مالک ملزم به حفظ اشجار موجود احیاء کامل باغ فوق و پرداخت جرایم گردیده است. تا رفع کامل تخلفات مطابق با حکم صادره ، هرگونه مجوز ساخت و ساز ممنوع و با متخلف برخورد خواهد شد .

شهرداری منطقه یک فیلم منتسب به قطع درختان در نیاوران را تکذیب کرده و اعلام کرد که در حال حاضر نیز مالک در راستای احیاء باغ اقدام به حذف وجمع آوری شاخه های خشک نموده است.

بارگذاری ۳۰۰ قرارداد بیش از یک میلیارد تومان در سامانه شفافیت شهرداری

حجت الله میرزایی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از بارگذاری ۳۰۰ قرارداد بالای یک میلیارد تومان در سامانه شفافیت شهرداری تهران خبر داد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه فساد در فضای پنهان کاری و عدم شفافیت رشد پیدا می‌کند، اظهار کرد: گام نخست برای مقابله با فساد، شفافیت همه تراکنش‌های رفتاری سازمان‌ها و شرکت‌های عمومی از جمله اطلاعات مالی، اطلاعات عملکردی و اطلاعات بازرگانی است که قابلیت مشاهده، نظارت و ارزیابی توسط همگان را داشته باشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: سامانه هوشمند شفافیت شهرداری تهران نیز با این باور راه اندازی شده که مهمترین راه و ابزار مقابله با فساد، شفافیت حداکثری و نظارت پذیر کردن رفتار است.

تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شد

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به منظور اعلام مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد، اظهار کرد: با وزیر ارشاد جلساتی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار شود. با هیچکدام از ادارات دست‌اندر کار مشکلی نداشتیم و همگی با ما نهایت همکاری را داشتند.

یزدانی با بیان اینکه نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در تمام جلسات ما حضور داشت، گفت: جلسه‌ای با استاندار تهران داشتیم و موضوعات امنیتی برای برگزاری نمایشگاه کتاب بررسی شد.

راه‌اندازی دهکده‌ کارآفرینی‌ در منطقه 9

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه 50 پروژه جدید در سال 97 در منطقه 9 ایجاد خواهد شد، گفت: یکی از این موارد ایجاد دهکده کارآفرینی‌ با ظرفیت 270 شغل است.

سید علی مفاخریان‌  با بیان اینکه منطقه 9 یک منطقه محروم اقتصادی‌ است و از گذشته این محرومیت در منطقه باقی مانده است، اظهار کرد: تخصیص‌ اعتبارات به این منطقه یک عقب‌ماندگی تاریخی دارد که باید جبران شود.

وی با بیان اینکه در طول سنوات گذشته این عقب‌ماندگی تکرار شده است، تصریح کرد: در سال 97 پیش‌بینی بودجه ما 132 میلیارد تومان بود، اما 48 میلیارد تومان مصوب شده و هنوز هم ابلاغ نشده است.

شهردار منطقه 9 با اشاره به اینکه در سال 96، 50 پروژه‌ را آماده افتتاح کردیم و در سال 97 این افتتاح انجام خواهد شد، گفت: ما باید از پتانسیل‌ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه‌ شهرداری در حوزه اعتبارات برای برون رفت از فضای موجود استفاده کنیم و از ظرفیت‌های آن‌ها برای تقویت منطقه‌ بهره‌ ببریم‌.

اعتبار نامحدود کارت‌های مدت‌دار مترو

محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: کارت‌بلیت‌های مدت‌دار مترو نامحدود هستند و به میزان استفاده بستگی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه هر بلیت با توجه به مدت آن از زمان صدور تا همان مدت قابل استفاده است، گفت: به عنوان مثال اگر شخصی بلیت مدت‌دار سه ماهه دریافت کند از زمان صدور تا سه ماه بعد بدون محدودیت می‌تواند از آن کارت بهره ببرد.

محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر در مدت زمان اعتبار کارت بلیت از آن استفاده نشود پس از اتمام مدت آن، کارت فاقد اعتبار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار