نمایشگاه ' احیای پوشش‌های قدیمی بوشهر' چهارشنبه شب در آیینی با حضور شماری از دوستداران فرهنگ و هنر در عمارت رشیدی این شهر گشایش یافت.

نمایشگاه پوشش‌های قدیمی بوشهر گشایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  دبیر برگزاری این نمایشگاه گفت : بیش از ۴۰ مدل لباس از قومیت‌های مختلف استان بوشهر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

سارا ثناگو با تقدیر از حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای برپایی این نمایشگاه افزود: لباس‌های تنگسیری، عربی، جاشویی، عشایری و برقع از جمله لباس‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۱۰ سال تحقیق پیرامون لباس‌های قدیمی بوشهر زمینه برگزاری نخستین نمایشگاه در این ارتباط فراهم شد.

ثناگو افزود: برگزاری این نمایشگاه زمینه‌ای است تا با ترکیب و تلفیقی از لباس‌های سنتی با مدرنیته مدل لباس متناسب با نیاز و سلیقه جامعه امروزی طراحی شود.

دبیر برگزاری نمایشگاه احیای پوشش‌های قدیمی بوشهر گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی است تا لباس‌های محلی و قدیمی بوشهر که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد به نسل امروز معرفی شود.

وی ادامه داد: در استان بوشهر تحقیق جامعی پیرامون لباس‌های محلی و قدیمی این منطقه صورت گرفته که بزودی در قالب کتابی با عنوان ' پوشش مردمان بوشهر' به نویسندگی میثم رضایی به رشته تحریر در می‌آید.

این نمایشگاه از ۵ تا ۷ اردیبهشت ماه در عمارت رشیدی بوشهر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/م

برگزاری نمایشگاه لباس محلی در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.