مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش و یا حدف مالیات بر ارزش افزوده در صنعت نساجی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ افسانه محرابی مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد، با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف و یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده در صنعت نساجی تا حداکثر به سه درصد می‎باشد گفت: مالیات بر ارزش افزوده با افزایش قیمت تمام شده محصولات، صنعت نساجی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی افزود: در ابتدا قرار بود مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت شود، اما این مالیات بر بخش‌های مختلف تحمیل و بیشترین خسارات را متوجه تولید کننده کرده است.

محرابی اضافه کرد: با طولانی بودن زنجیره تولید در صنعت نساجی، فشار مالیات بر ارزش افزوده برای تولید کنندگان این صنعت چندین برابر شد.

وی ادامه داد: این طرح به دلایلی نظیر ارائه نشدن مدارک از سوی تولید کنندگان صنعت نساجی به ادارات مالیات، جرایم بزرگ مالیاتی را نیز  متوجه این واحد‌ها کرده است.

واردات غیر رسمی پوشاک ضربه مهلکی بر صنعت نساجی

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه واردات غیر رسمی پوشاک به کشور، ضربه مهلک دیگری به صنعت نساجی وارد کرده است گفت: موضوعاتی نظیر ته لنجی و کولبری، وجود اسکله‌های تخلیه بار فاقد کنترل و مناطق آزاد و مستقر نبودن نیرو‌های گمرکی در این مناطق، از عواملی است که زمینه را برای ورود پوشاک قاچاق و غیر رسمی به کشور فراهم کرده است.

محرابی با بیان اینکه در این راستا تعاملاتی با مناطق آزاد و رؤسای گمرک کشور صورت گرفته است افزود: در این راستا محدودیت واردات و استقرار نیرو‌های گمرکی در مناطق آزاد آغاز شده است و ممنوعیت کولبری و ته لنجی در مناطق جنوبی کشور در حال پیگیری می‌باشد.

وی اظهار داشت: اگر واحد‌های صنعتی برای بکارگیری نیرو‌های بیکار شده نظیر کولبران در استان‌های مرزی راه‌اندازی شود، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی، سلامت جسمی آنان نیز تأمین می‌شود.

به گفته مدیرکل صنعت نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ هم اکنون ۹ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت نساجی کشور فعال است که زمینه اشتغال بیش از ۲۸۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد به عنوان تنها واحد تولید کننده چادر مشکی کشور، با تولید سالانه ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی حدود ۱۰ درصد نیاز داخلی و با تولید ۶ میلیون متر مربع پارچه‌های روسری، شال، پرده‌ای و ملحفه‌ای حدود ۸۰ درصد نیاز کشور به این محصولات را تأمین می‌کند.

این کارخانه در کیلومتر هفت جاده شهرکرد به خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

واردات غیر رسمی پوشاک ضربه به صنعت نساجی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار