تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در استان چهارمحال و بختیاری امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در استان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران استان‌های موضوع طرح و مدیران مرتبط در سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شد.

اجرای تفاهم نامه مذکور طی دوره دو ساله و با تجهیز و تقویت کارگاه‌های روستایی تولید پوشاک، اشتغال زایی و تولید در پنج استان پایلوت شامل اردبیل، کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری و گیلان اجرا خواهد شد.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: بر اساس تفاهم نامه مذکور ۷۲۰ میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری می‌شود.

وی افزود: در این تفاهم نامه مقرر شد همکاری در تأمین مالی و اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی منتخب از طریق تشکیل و راه اندازی کارگاه‌های روستایی انجام و با ایجاد شرکت استانی محصولات تولیدی، براساس الگوی اجرایی پیوست تفاهم نامه صورت گیرد.

سلیمانی اضافه کرد: با استقرار صنایع پوشاک در روستا‌های چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال یک هزار و ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

وی در این نشست با تشریح وضعیت اشتغال در استان و اقدامات دولت یازدهم در این زمینه، خواستار توجه به کاهش هزینه سرانه اشتغال در کشور شد.

گفتنی است: این تفاهم نامه به امضای رؤسای سازمان برنامه و بودجه، سازمان صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک کشاورزی، انجمن پوشاک ایران و استانداری رسید.

انتهای پیام/ف

تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی امضا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.