مدیر تحقیقات و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در سه سال اخیر بر اساس برنامه استراتژیک تدوین شده بیش از ۲۰۰ اقدام در حوزه غذا و دارو به ثمر نشسته است.

200اقدام استراتژیک در معاونت غذا و داروبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  روغنگران در نشست خبری هفته سلامت افزود: ساماندهی دارو، غذا و ملزومات و تجهیزات پزشکی در بحث معاونت غذا و دارو به عنوان سه کالای استراتژیک و مهم به معاونت غذا و دارو سپرده شده است .

وی افزود : دو مرکز مهم اطلاع رسانی دارو و سموم و ID نیز در این معاونت در حال فعالیت هستند که مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم روزانه از ساعت 8صبح تا۱۲ شب با شماره ۱۹۰ فعال و در خدمت مردم است.

مدیر تحقیقات و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت : در مرکز ID گزارش، پی گیری و بررسی عوارض ناخواسته داروها جهت رفع دنبال می شود.

روغنگران گفت : امروزه در هر دو اداره غذا و دارو عمده فعالیت ها بر اساس سامانه های الکترونیکی انجام می شود؛ که سرعت، صحت و دقت کار را ارتقا داده است.
 
وی افزود :  نظارت بر عملکرد بیش از ۷۰۰ داروخانه در سطح استان، ۵۰ داروخانه بیمارستانی و ۶۰ شرکت پخش دارو بر عهده اداره دارو است و باید تامین داروی مناسب شوند.
 
مدیر تحقیقات و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : توزیع داروی مناسب در سطح استان ، شهرستان ها و مشهد و تامین آن بخش از داروهایی که به شکل کشوری توزیع می شوند بر عهده اداره دارو است .
 
روغنگران ادامه داد :  در گذشته فقط بررسی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی  را در برنامه داشته ایم ولی در دو سال اخیر راه اندازی آزمایشگاه های سلولی ملکولی ، بررسی ملزومات و تجهیزات پزشکی و دارویی را در دست اقدام داریم .

انتهای پیام// ف.ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.