رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرخس گفت: در سال 2017میلادی شماره ثبت موقت رباط شرف ابلاغ شده و در حال حاضر برای ثبت در فهرست جهانی کاندید است.

کاندید شدن رباط شرف برای ثبت جهانی 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مجید حسینی رئیس اداره  میراث فرهنگی شهرستان سرخس افزود:  120 اثر تاریخی در شهرستان سرخس شناسایی شده  که در حال حاضر 25اثر در فهرست آثارملی به ثبت رسیده و پرونده 20اثر نیزجهت ثبت ملی  به میراث فرهنگی خراسان رضوی ارسال شده است..

 

حسینی گفت : بر اساس آمایشی که در سطح شهرستان داشتیم 240اثر تاریخی پیش بینی شده  و 120 محوطه تاریخی نیز در سطح استان شناسایی شده است به طوری که شهرستان سرخس بیشترین محوطه های تاریخی را در اختیار دارد.

 

وی افزود : پیگیر ثبت ملی رباط تاریخی شرف هستیم چرا که می تواند نقش بالقوه ای در حوزه گردشگری شهرستان سرخس داشته باشد ؛ ضمن اینکه یکی ازمطالبات مردم سرخس پیگیری بنای بابا لقمان است که علاوه بر بعد تاریخی بعد مذهبی و عرفانی نیز برای مردم دارد .

 

مدیر میراث فرهنگی شهرستان سرخس گفت : 20 انجمن میراث فرهنگی در سطح شهرستان سرخس فعال هستند که باید سامان دهی شوند و همچنین در حوزه صنایع دستی روستای پس کمر در رشته شال بافی و فرت و بزنگان در زمینه گلیم و شال بافی فعال هستند که به عنوان روستاهای هدف گردشگری نیز مطرح می باشند.

 

حسینی افزود : به دنبال احداث موزه در دو بنای سیلوی گندم شهرستان هستیم بر این اساس موزه تمدن هاف اسناد و مدارک ، بافت ها و موزه مردم شناسی به عنوان مجموعه موزه های سرخس در دستور کار قرار داد .

انتهای پیام // ف . ن

 

 

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرخس :

رباط شرف برای ثبت در فهرست جهانی کاندید است

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار