دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس در شورای اسلامی از نگرانی خانه کارگر برای واریزی تامین اجتماعی به خزانه خبر داد.

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه نگران این هستیم که واریزی تامین اجتماعی به خزانه برود، افزود: طبیعت خزانه این است که هر زمانیکه پولی به آن وارد می شود، از کجا آمدن آن مهم نیست و طبق روال شروع به هزینه کردن می شود.

وی تصریح کرد: مگر می شود که پول یک ارگان برای ارگان دیگری خرج شود؟ ما نگران این اتفاق هستیم.

محجوب تاکید کرد: بر خلاف میل ما، مجلس قانونی را مصوب کرد که به موجب آن دانشگاه ها را از قانون کار بیرون گذاشتند. بر اساس این مصوبه، هیئت امنای دانشگاه ها قانون گذار شدند.

دبیر کل خانه کارگر افزود: این بدترین تصمیمی بود که مجلس می توانست بگیرد و متاسفانه از این موضوع علیه کارگران اتاق عمل سوء استفاده می شود. ما امیدواریم که این مصوبه را لغو کنیم.

 این نماینده مجلس در شورای اسلامی تصریح کرد: همه کارگران از یک قانون تبعیت می کنند. این که در محیط درمانی  یا کشاورزی یا کارخانه باشند، نباید تفاوت کند و همچنین زمانیکه در مجلس تعداد پزشکان بیشتر است، نباید از قشر کارگر سوء استفاده شود. این قانونی است که در مجلس علیه کارگران تصویب شده و به نفع هیئت امنای دانشگاه هاست.

محجوب در پایان با اشاره به اینکه برای کارگران نیشکر اقدامات مقطعی انجام شده، خاطرنشان کرد: تصمیمی که برای افزایش حقوق کارگران گرفته شد، نسبت به سال گذشته بهتر است؛ اما تا زمانیکه حداقل معیشت با حداقل مزد مساوی نشود، راضی نخواهیم بود.

انتهای پیام/

 

اعتراض دبیر کل خانه کارگر به واریز حق بیمه کارگران به خزانه

برچسب ها: بیمه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار