زهرا صدراعظم نوری:

ایران آمادگی خروج از برجام را دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: ایران تا زمانی به تعهدات خود در برجام پایبند است که تخلفی از جانب طرف‌ها دیده نشود.

ایران آمادگی خروج از برجام را داردزهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شیوه‌ای که همواره جمهوری اسلامی پیش گرفته، شیوه تعامل و گفت‌وگو است؛ به شرط آنکه در این تعامل و گفت‌وگو رعایت حق جهان و منافع ایران لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ایران سیاست برد-برد است، گفت: طبق این سیاست می‌توان با همه دنیا به جز دو کشوری که خط قرمز ما هستند به شرط حفظ منافع ایران تعاملات لازم را برقرار کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، گفت: هرگونه تخطی از تعهدات توسط هر کشوری که انجام شود، آن کشور باید پاسخگو باشد.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان کشور و سیاست‌های دولت و وزارت امور خارجه مورد تایید مقام معظم رهبری هستند، گفت: ایران تا زمانی به تعهدات خود در برجام پایبند است که تخلفی از جانب طرف‌ها دیده نشود. هرگاه تخلفی دیده شود و نقض برجام صورت گیرد، ایران آمادگی بازگشت به وضعیت قبلی خود را دارد.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه بعضی از کشورهای خارجی خواستار برداشتن چتر حمایتی ایران از عراق و سوریه شده‌اند، گفت: ما تابع منافع ملی هستیم و سیاست‌های خود را دنبال می‌کنیم؛ گروه‌های ذی‌نفع حق تعیین تکلیف درباره اینکه از چه کشوری حمایت کنیم و با چه کشوری تعامل داشته باشیم را ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران اجازه دخالت دیگران در امور داخلی خود را نمی‌دهد و ما بر اساس منافع ملی تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

 

واکنش ایران به نقض برجام چه خواهد بود؟

برچسب ها: برجام ، شورای شهر ، نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار