معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دولت با تمام توان به توسعه و آبادانی روستا‌ها توجه دارد.

کار‌های بزرگی به رغم تنگنا‌های اقتصادی در کشور انجام شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در شورای اداری شهرستان هریس گفت: با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستا‌ها و مناطق عشایری کشور به توجه ویژه دولت به روستا‌ها اشاره داشت و گفت: دولت با تمام توان به توسعه و آبادانی روستا‌ها توجه دارد.

وی افزود:در اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ تورم ۴۵ درصدی را در کشور تجربه و رشد منفی ۶.۸ درصد داشتیم.

وی ادامه داد: در آن زمان بسیاری از واحد‌های تولیدی یا تعطیل شدند و یا در شرف تعطیلی بودند، همچنین سایه تحریم‌های ظالمانه نیز بر کشور سنگینی می‌کرد.

امیری اظهار کرد: قبل از سال ۹۲ قیمت نفت بیش از ۱۰۰ دلار و درآمد نفتی ما نیز ۷۰۰ میلیارد دلار و رقم قابل توجهی بود؛ در حالی که مسوولان وقت می‌توانستند این درآمد را در جهت توسعه متوازن کشور برنامه ریزی و عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد سقوط قیمت نفت شدیم بطوری که همه کشور‌های صادر کننده نفت با مشکل مواجه شدند؛ در چنین شرایطی دولت تدبیر و امید کار بسیار سخت مدیریت را متقبل شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: با تلاش همه کارگزاران جمهوری اسلامی و مقاومت و همکاری مردم، کشور به شکلی اداره شده که نه تنها شاهد مشکل اساسی نبوده ایم، بلکه با همین درآمد یک چهارم نفت، کشور را اداره و از منابع درآمد نفتی، به صندوق ذخیره کمک‌های ارزی هم کمک کردیم.

امیری اظهار کرد: خوشبختانه تمام بستر‌های لازم برای توسعه در کشور و به خصوص در شهرستان هریس بخوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه منابع مالی کشور محدود است، گفت: هنوز در بخش‌هایی سایه و آثار قطعنامه‌های ظالمانه قبل از برجام ظهور و بروز دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه کرد: عقب ماندگی‌های ناشی از قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت هنوز در بخش‌هایی بر ما سنگینی می‌کند و آثارش وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایط بسیار سخت کشور را تحویل گرفت و با تلاش‌های انجام شده کشور در مسیر درستی قرار گرفته است. 

انتهای پیام/ش

سفر معاون پارلمانی رییس جمهوری به تبریز

برچسب ها: حسن روحانی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار