دروغ دونالد ترامپ به «جیمز کومی» درباره سفرش در روسیه در سال ۲۰۱۳ با انتشار مدرکی از سوابق پرواز‌های او فاش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به تازگی مشخص شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک شب پیش از برگزاری مراسم دختر شایسته در روسیه در نوامبر سال 2013 در هتلی در مسکو اقامت داشته است. این در حالی است که او به جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی گفته بود که شب قبل از این مراسم در روسیه حضور نداشته است.

سوابق پرواز سفر ترامپ به روسیه – که بلومبرگ به آن دست یافت—نشان می دهد که ترامپ شب قبل از این مراسم در هتل «ریتز کارلتون» در مسکو اقامت داشته است. بر اساس این سوابق، یک جت شخصی متعلق به شریک تجاری دونالد ترامپ پنجشنبه شب از نیویورک حرکت کرده و 8 نوامبر سال 2013 (جمعه صبح) به مسکو رسیده است. ترامپ یکشنبه صبح هم به آمریکا بازگشته است. این سوابق درباره اینکه چه کسی در این سفر ترامپ را همراهی کرده است، جزئیاتی را ارائه نکرد.

در یادداشتهایی که جیمز کومی هفته گذشته منتشر کرد آمده است که دونالد ترامپ دو بار به او گفته بود که شب قبل از این مراسم هرگز در روسیه نبوده است.

جیمز کومی با اشاره به گفتگویی که در 28 ژانویه 2017 با ترامپ داشت، اعلام کرد: او (ترامپ) گفت که با افرادی که در این سفر او را همراه کرده بودند صحبت کرده است و آنها به او یادآوری کرده اند که شب قبل را در روسیه نبوده است. او (ترامپ) گفت که صبح به آنجا رسیدیم. کارهایمان را کردیم و سپس دوش گرفتیم و برای رفتن به مراسم حاضر شدیم. بعد همان شب هم عازم نیویورک شدیم.

این در حالی است که علاوه بر اظهارات جیمز کومی، رسانه های اجتماعی هم دروغ ترامپ را فاش می کنند. دونالد ترامپ 9 نوامبر سال 2013 درباره تور روسیه یک توییت منتشر کرد و نوشت: «یک تور فوق العاده در مسکو داشتم. عالی بود و مردم اینجا بسیار سخت کوش هستند. این شهر واقعا انرژی بخش است.»

کومی در ماه مه سال گذشته میلادی از سوی دونالد ترامپ از سمت ریاست اف بی آی برکنار شد. کومی پیشتر در مقابل کمیته اطلاعات سنا شهادت داد که ترامپ از او خواسته بود تحقیقات درباره ارتباط مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با روسیه را متوقف کند؛ این در حالی است که ترامپ آن را تکذیب کرده است. روسیه تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است. دونالد ترامپ هم وجود هرگونه دخالت از سوی روسیه را رد کرده است.

انتهای پیام/

افشای دروغ ترامپ به کومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار