رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده از قطع برق تعداد 14 حلقه چاه کشاورزی متخلف شهرستان چرام خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجعلی دمساز اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی و مطابق مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده، نسبت به قطع برق تعداد 14 حلقه چاه مجاز کشاورزی شهرستان چرام که دچار تخلف شده بودند، با هماهنگی دستگاه قضایی و با حضور نیروی انتظامی و تعدادی از کارشناسان اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده، اقدام شد.
رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده، با بیان این خبر، گفت: این چاه‌ها تخلفاتی همچون اضافه برداشت و اقدام به آبفروشی خارج از اراضی تحت پوشش پروانه بهره‌برداری خود را داشتند.
وی، افزود: با توجه به کاهش 50درصدی میزان نزولات جوی نسبت به سال گذشته، و افت شدید سفره‌های زیر زمینی، علی‌رغم اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و صدور اخطاریه قبل از کشت بهاره و تابستانه، تعدادی از بهره‌برداران بدون در نظر گرفتن شرایط کم آبی، اقدام به زیر کشت بردن اراضی غیر از هدف پروانه بهره‌برداری کردند.
دمساز گفت: به همین دلیل، اداره منابع آب شهرستان، به عنوان متولی اصلی بخش آب و پیرو صورت جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، برخورد قانونی با متخلفین را به عمل آورد.
 انتهای پیام/غ

 پلمپ چاهای غیر مجاز

برچسب ها: بحران آب ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.