مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت:جهت مبارزه با ریزگرد‌ها ۱۴۵۰ هکتار از اراضی یزد برای مبارزه با ریزگرد‌ها نهال‌کاری شد.

نهال‌کاری ۱۴۵۰ هکتار از اراضی استان یزدمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اجرای طرح مالچ پاشی درسطح ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان یزد گفت: ۱۴۵۰ هکتار از اراضی یزد برای مبارزه با ریزگرد‌ها نهال‌کاری شده  که این رقم در چند سال اخیر برای استان یزد بی‌سابقه بوده است.

محمدرضا آخوندی  با اشاره به اینکه نهال‌کاری و مالچ‌پاشی یکی از روش‌های بیابان‌زدایی است افزود: گونه‌های گز، اسکنبیل، پانیکوم، کهور، آکاسیا ویکتوریا، سالیسینیا، و کنار در اراضی بیابانی استان یزد کشت شده که نقش مهمی در تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از بیابان‌زایی دارد.

وی گفت‌: مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید از ظرفیت‌های خوب منطقه برای جذب و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد به عنوان تاثیر‌گذارترین نهاد برای حفاظت منابع طبیعی که امری ضروری است، استفاده کنند.

وی بر جذب و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در شهرستان تاکید کرد.

شهر یزد که در منطقه بیابانی ناحیه مرکزی ایران قرار دارد، در گذشته ای نه چندان دور از هوای پاکی برخوردار بود، با افزایش جمعیت و فعالیت های اقتصادی و صنعتی بویژه در دشت یزد - اردکان میزان آلاینده ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح بیابان زدایی درسطح استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.