کشت گیاه دارویی آویشن در بخش مرکزی شهرستان جهرم آغاز شد.

آغاز کشت گیاه آویشن در جهرمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا شهابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم جهرم با اشاره به آغاز کشت گیاه آویشن گفت: کشت آویشن از ۲ روز پیش در مناطق هکان و موردک به وسعت ۴ هکتار بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پس از چند سال این گیاه با موفقیت در بخش مرکزی جهرم به کشت انبوه رسیده است، افزود: در حال حاضر با تولید خوب و نمایندگی فروش بذر آویشن با سایر کشاورزان قرارداد بسته شده و محصولات آنان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

شهابی تصریح کرد: این بذر تا ۵ سال داخل زمین رشد می‌کند و در سال اول می‌توان در ماه شهریور و آبان از این گیاه برداشت کرد.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب با کاشت این گیاه دارویی ادامه داد: بذر آویشن تا هفته اول پس از کاشت، نیاز به روزی یک تا دو ساعت آب دارد و از هفته دوم به بعد نیم ساعت آبیاری در هفته برای آن کافی بوده و در هر هکتار آویشن ۱۰ تن آویشن‌تر یا ۳ تن آویشن خشک بدست می‌آید که به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم اضافه کرد: هر هکتار آویشن تا ۵ سال اول حدود ۱۷ میلیون تومان هزینه دارد و هر کیلوگرم آن بین ۳۶ تا ۹۸ هزارتومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

شهابی اظهار کرد: فصل کاشت بذر گیاه دارویی آویشن اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه است.
انتهای پیام /ت

کشت گیاه آویشن در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار