کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی لارستان از پایان طرح پژوهشی ۳ ساله گیاهان دارویی سازگار با اقلیم این منطقه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رفعت حقیقی کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه شهرستان لار به سبب برخورداری از شرایط اقلیمی گرم و خشک مناسب تولید گیاهان دارویی با ماده مؤثره بالاست، گفت: به دلیل خشک‌سالی‌های متوالی به منظور مدیریت منابع آبی با توجه به اینکه گیاهان دارویی از میزان مصرف آب کمی برخوردارند، می‌توان به عنوان کشت جایگزین در مقابله با خشک‌سالی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این طرح پژوهشی به منظور شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم منطقه لارستان موردبررسی قرارگرفته است، افزود: بررسی میزان آب مصرفی، بررسی میزان ماده مؤثره و تولید محصول سالم به واسطه عدم مصرف کود و سم شیمیایی از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

رفعت حقیقی بیان کرد: با کشت گیاهان دارویی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان گام‌هایی در جهت رونق اقتصادی برداشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گیاهان دارویی مرزنجوش، آویشن باغی، زوفا، مریم گلی، چای ترش و به‌لیمو ازجمله گیاهانی هستند که با توجه به سازگاری، عملکرد و بازارپسندی به کشاورزان لارستانی توصیه می‌شود، ادامه داد: گیاهان دارویی مزیت‌هایی نسبت به سایر کشت‌ها دارند که مصرف کم آب، عدم نیاز به سردخانه، نگهداری آسان و بازار فروش مناسب و مقرون به‌صرفه بخشی از این مزایاست.

رفعت حقیقی با اشاره به نتایج حاصل از آنالیز اسانس گیاهان دارویی کشت شده بیان کرد: لارستان شرایط تولید گیاهان دارویی با درصد اسانس مناسب جهت بازار‌های مختلف ازجمله کارخانه‌های اسانس گیری و داروسازی را دارد.

کارشناس گیاهان دارویی مرکز جهاد کشاورزی لارستان بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی تاکید کرد و بحث صادرات آن را با وجه به پتانسیل‌های لارستان در حوزه خلیج‌فارس بسیار مهم دانست.

لارستان در ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

کشت گیاهان دارویی در لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار