مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نیازمند منابع ویژه در جهت تسریع در پروژه‌های زیرساختی است.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس آخرین اعلام سازمان ملل متحد، چابهار از میان ۳ شاهراه شمال- جنوب، بهترین مزیت ترانزیتی جهان را در منطقه داراست، در حالی که با توجه به افزایش ارتباطات تجاری بین‌المللی و افزایش وزن کشتی‌ها عملاً کانال سوئز از قابلیت‌های کمتری برخوردار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نقش ارتباطی چابهار در دپیلماسی اقتصادی کشور نقش غیرقابل انکاری است چراکه چابهار بهترین، کم‌هزینه‌ترین و مهم‌ترین مسیر برای اتصال دو کانون جمعیتی در پشت چابهار از شرق اروپا تا افغانستان با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ میلیون نفر و جمعیت ۲۱ کشور رودروی چابهار در حاشیه اقیانوس هند با حدود جمعیتی دو میلیارد است.

کردی با اشاره به اینکه هر چهار راه ارتباطی نیازمند ابزار حمل ونقل است تصریح کرد: بندر، جاده، فرودگاه وراه‌آهن چهار ابراز حمل و نقل هستند که اتفاقا پتانسیل و ظرفیت داشتن هر چهار ابزار را در یک نقطه در چابهار داریم و بنادری که این ویژگی را باهم دارند در دنیا بسیار انگشت شمار هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:در چابهار می‌توانیم با درگیر کردن منابع بسیاری از کشور‌ها و اقتصاد‌های منطقه منابع پایدار خودمان تامین کنیم، اما هم‌افزا و هم زمان کردن تمام امکانات توسعه‌ای در چابهار نیازمند یک انسجام و یک‌پارچه‌گی در سطح ملی است.

وی تصریح کرد:چابهار نیازمند تسهیل گری بیشتر برای حضور سرمایه گذاران و هم زمانی آن با اجرای طرح‌های زیرساختی است واین همزمانی نیازمند منابع مالی روشن و مشخص برای پروژه هاست که مهم اراده و عزم ملی را برای اختصاص منابع ویژه برای تعیین تکلیف و تسریع در پروژه‌های زیرساختی در چابهار می‌طلبد.

انتهای پیام/گ

چابهار نیازمند منابع ویژه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار