مدیر آموزش‌وپرورش چابهار گفت: استان سیستان و بلوچستان پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد.

سیستان و بلوچستان پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی در کشور را داردحسن نوروزی مدیر آموزش‌وپرورش چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  تنها ۱۰ درصد اعتبارات طرح ایجاد فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در قالب پروژه عدالت آموزشی در ۳ سال گذشته تخصیص یافته است.

حسن نوروزی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد، اظهار داشت: برای رسیدن فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان به سرانه میانگین کشوری و رشد مدرسه‌سازی در جوان‌ترین استان کشور، پروژه عدالت آموزشی از سال ۹۵ در سیستان و بلوچستان پیشنهاد و مصوب شده است.

وی افزود: در این پروژه که پس بازدید‌های مکرر مدیران سازمان و برنامه‌وبودجه از استان انجام شد در مجموع ۵۷۰ میلیارد تومان به مدت ۵ سال به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت تا محرومیت آموزشی در این استان به وضع متعادلی نزدیک شود.

مدیر آموزش‌وپرورش چابهار بابیان اینکه این پروژه در قالب بودجه سالانه تخصیص می‌یابد، تصریح کرد: متأسفانه تخصیص‌هایی که از پروژه عدالت آموزشی برای سیستان و بلوچستان، صورت گرفته وضع قابل‌قبولی ندارد و تاکنون تنها ۱۰ درصد آن‌ها اختصاص‌یافته است به گونه‌ای که در سال ۹۵ بسیار ناچیز بوده و در سال ۹۶ هم اصلاً تخصیص نیافته است.

به گفته نوروزی، باآنکه در سال‌های گذشته وضع مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان رشد جهشی داشته و حتی در سال ۹۶ هم، رتبه اول جذب اعتبارات خیری را استان سیستان و بلوچستان در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده، اما چون رشد جمعیت در این استان، خارج از حد طبیعی است، سرانه فضای آموزشی افزایش پیدا نکرده و چه‌بسا که کمتر هم شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش چابهار بابیان این‌که سرانه فضای آموزشی مطلوب سیستان و بلوچستان در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۲ متر از سرانه کشور کمتر است، خاطرنشان کرد: تخصیص به‌موقع پروژه عدالت آموزشی در کنار جذب اعتبارات خیری، مدرسه‌سازی سیستان و بلوچستان را باوجود رشد جمعیت بالا متحول می‌کند.

انتهای پیام/ع

 عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار