در آستانه نشست سران دو کره، مردم کره جنوبی نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در خاک این کشور اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مردم کره جنوبی در محل پایگاه نظامی آمریکایی که سامانه دفاع موشکی تاد در آن مستقر است، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. معترضان نسبت به استقرار این سامانه دفاع موشکی آمریکایی در خاک کره جنوبی اعتراض داشتند.

هزاران پلیس ضد شورش سعی داشتند مردم معترض را متفرق کنند. تظاهرات اعتراض آمیز مردم کره جنوبی نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک این کشور در حالی برگزار شد که تنها چند روز تا آغاز نخستین نشست رسمی سران دو کره باقی مانده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی معترضان آمده است: «یک توافق صلح در حال بحث و بررسی است. دیگر تهدید هسته ای کره شمالی وجود ندارد تا بهانه ای برای استقرار سامانه تاد در خاک کره جنوبی باشد. ما تداوم برنامه های ایجاد زیرساخت های لازم برای عملی کردن سامانه تاد را در چنین شرایطی درک نمی کنیم و نمی پذیریم.»

سامانه دفاع موشکی تاد از سوی آمریکا در خاک کره جنوبی مستقر شده است تا با هرگونه حمله موشکی احتمالی کره شمالی مقابله کند. استقرار این سامانه در کره جنوبی موجب افزایش تنش ها در شبه جزیره کره شد. حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه و انجام تمرینات نظامی مشترک با سئول، پیونگ یانگ را به شدت خشمگین کرد.

در حالی که دو کره قصد دارند برای دستیابی به توافق صلح با یکدیگر گفتگو و مذاکره کنند، مردم کره جنوبی خواستار لغو برنامه های استقرار سامانه تاد در این کشور هستند. مردم محلی از اواسط سال 2017 تنها جاده ای را که به پایگاه نظامی محل استقرار سامانه تاد ختم می شد، مسدود کردند؛ با این حال، نظامیان آمریکایی با استفاده از بالگرد سوخت و مواد موردنیاز را به این پایگاه منتقل می کنند.

انتهای پیام/

مردم کره جنوبی نسبت به تداوم استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک کشورشان اعتراض کردند

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار