غربی ها باید بپذیرند که برجام غیر قابل تغییر است.رییس کمیته اظلاع رسانی خانه احزاب گفت: ایران هیچ گونه محدودیتی برای توان دفاعی خود نمی پذیرد و غربی ها باید بپذیرند که برجام غیر قابل تغییر است.

حسین کنعانی‌مقدم رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توافق آمریکا و اروپا در اصلاح مفاد برجام، اظهار کرد: با توجه به مواضع رسمی دولتمردان کشورمان ایران هیچ تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت و حتی ما زیر بار تغییرات محتوایی این قرارداد نیز نخواهیم رفت. 

وی افزود: به نظر می‌رسد که اروپا و آمریکا به دنبال آن هستند که درباره برجام توافقی داخلی را صورت دهند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: شواهد امر حاکی از آن است که آمریکا سعی دارد تا با خروج از برجام توپ را در زمین کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس بیندازد و حتی با تعهدات خاص کشورهای چین و روسیه را وادار به انجام سیاست‌های دلخواه خود کند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب بیان کرد: اگر چنین شود تصمیم با ایران است که با چنین تغییر موضعی در سیاست‌های آمریکا و اروپا در برجام باقی می‌ماند و یا خیر.

وی ادامه داد: اگر قرار بر این باشد که با ادامه راه برجام تحریم‌ها علیه ایران ادامه یافته و این قرارداد نفعی برای ما نداشته باشد، ما باید از این قرارداد خارج شده و توسعه فناوری‌های هسته‌ای را از سر بگیریم.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اضافه شدن بحث موشکی به برجام، تأکید کرد: در بندی از قرارداد برجام قید شده که ایران نباید از موشک‌هایی که می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند استفاده کند و این در حالی است که ما نه کلاهک هسته‌ای داریم و نه ساختار موشکی که قابلیت حمل چنین کلاهک‌هایی را داشته باشد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در پایان خاطرنشان کرد: ایران هیچ گونه محدودیتی برای توان دفاعی خود را نخواهد پذیرفت و اگر غربی‌ها بخواهند بر این امر اصرار بورزند این امر به معنای نقض برجام تلقی می‌شود و باید بدانند که برجام غیرقابل تغییر است.


انتهای پیام/

خروج آمریکا از برجام پیروزی دیپلماتیک دیگری برای ایران رقم خواهد زد

خروجی سیاست‌های آمریکا و اروپا درباره برجام یکسان است/ اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند

برچسب ها: خانه احزاب ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار