عضو حزب مردم سالاری گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام پیروزی دیپلماتیک دیگری برای ایران رقم خواهد خورد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام پیروزی دیپلماتیک دیگری برای ایران رقم خواهد خورد.

در صورت خروج آمریکا از برجام پیروزی دیپلماتیک دیگری برای ایران رقم خواهد خوردداریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد آمریکا نسبت به ایران و آینده برجام اظهار کرد: برجام یک سند بین‌المللی و چند جانبه بوده و معاهده‌ای نیست که تنها بین ایران و آمریکا امضا شده باشد و با سنگرسازی‌های ترامپ دچار مشکل شود.

وی افزود: قطعا آنقدر تدابیر درباره این سند اندیشیده شده که به این سادگی یکی از طرفین نتواند آن را با مشکل مواجه کند.

قنبری تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند مشکلی سر راه برجام ایجاد کند و به این راحتی نیست که این عهدنامه بین‌المللی به نقطه صفر برگردد و تمامی دستاوردهای آن از بین برود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود چند سناریو ممکن است به وقوع بپیوندد، در صورتیکه ترامپ این تعهدنامه را پس بزند اتحادیه اروپا ممکن است به سمت همکاری روسیه با چین درباره ادامه راه برجام برود و در مجموع این مسئله به معنای گسست و سیاست خارجی آمریکا و اروپا به شمار می‌رود چرا که آنها همواره سعی کرده‌اند که در مسائل سیاسی با یکدیگر هم‌سو باشند لذا در صورت خروج ایالات متحده از برجام، این کشور یکی از متحدان قدرتمند خود را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: بنظر می‌رسد که آمریکا بدون تصمیم و رای اروپا درباره برجام تصمیمی نمی‌گیرد و اگر چنین شود در راستای انزوا خود در جامعه بین‌المللی قدم برداشته لذا در مجموع بعید به نظر می‌رسد که ترامپ دست به چنین حماقت آشکاری بزند.

قنبری با تاکید بر اینکه در صورت خروج آمریکا از برجام پیروزی دیپلماتیک دیگری برای ایران رقم خواهد خورد، افزود: سناریو دیگر این است که آمریکا با اتحادیه اروپا تدابیری را در جهت محدود کردن اقدامات ایران در منطقه اتخاذ کنند و در مجموع به نظر می‌رسد که این روزها ترامپ سعی دارد تا اروپا را با خود همراه کند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت با توجه به اینکه ترامپ فردی دیوانه بوده و تصمیم‌های وی غیر قابل پیش‌بینی است باید این احتمال را در نظر بگیریم که وی به یکباره تصمیم بگیرد تا از برجام خروج پیدا کند و در نهایت باعث خواهد شد تا ایران قدرت بیشتری در منطقه پیدا کند و از طرفی آمریکا به احتمال زیاد متحدی مانند اتحادیه اروپا را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار