معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از ارائه تسهیلات به متقازیان راه اندازی خانه های بوم گردی خبر داد

قبادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، با بیان اینکه توسعه گردشگری از اولویت های اصلی ما است افزود: متقاضیان ثبت خانه های بوم گردی در روستاها می توانند به اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ها مراجعه و در کمترین زمان ممکن این منازل را راه اندازی کنند.
وی گفت: مهم‌ترین هدف راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد دستیابی به توسعه پایدار در جوامع بومی است.
قبادی افزود: خدمات بوم گردی شامل تولید و عرضه صنایع دستی بومی، پخت و ارائه غذاهای بومی و نوشیدنی‌های محلی، برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی و آشنایی با دیگر ویژگی‌ها و جذابیت‌های گردشگری مناطق روستایی است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت گردشگری این استان فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌ گذاری و کارآفرینی دارد.
قبادی عنوان کرد: تلاش می‌شود با برنامه ریزی‌، زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فرصت‌ها در راستای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
وی گفت:بهره وری از ظرفیت های 14روستای هدف گردشگری و 11 منطقه نمونه گردشگری برای ایجاد اشتغال و درآمد از دیگر برنامه های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.

 انتهای پیام/غ

را اندازی اقامتگاه بوم گردی در روستا ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.