رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم خبر داد.

قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،در رابطه با احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل گفت: اقدامات لازم برای اخذ مجوز احداث بیمارستان هزار تختخوابی در اردبیل اخذ شده و این پروژه بزرگ با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا احداث می‌شود که حدود 350 میلیارد تومان برای احداث ابنیه این پروژه مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: حدود 350 میلیارد تومان دیگر نیز برای تجهیز این بیمارستان مورد نیاز است که تلاش می کنیم از فاینانس خارجی و مساعدت وزارت بهداشت٬ برای این پروژه جذب اعتبار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته سلامت در استان اردبیل می‌توان به تبیین اهمیت سلامت و تحقق شعار انسان سالم٬ سیاست‌گذاری جدید برای ارتقای سلامت و جلب مشارکت سازمانهای غیردولتی و سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد.

اخوان اکبری افزود: سالانه بیش از یک میلیون نفر به مراکز اوژانس٬ 120 هزار نفر بیمار برای بستری به بیمارستانها و 850 هزار نفر نیز به 18 کلینیک تخصصی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل مراجعه می کنند.

وی بیان کرد: از جمله برنامه های حائز اهمیت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برای امسال می‌توان به افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل در ماه جاری٬ احداث بیمارستان 148 تختخوابی پارس‌آباد و تلاش برای افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی ترومای اردبیل اشاره کرد.

اخوان‌اکبری افزود: احداث بیمارستان سوانح و سوختگی ترومای اردبیل از سال 86 آغاز شده که متأسفانه به دلیل مشکلات اعتباری٬ بیش از 10 سال٬ احداث این مجموعه به طول کشید که امسال سعی داریم با جذب مناسب اعتبارات٬ این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ح

احداث بیمارستان 1000 تختخوابی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.