اولین مجمع سلامت استان اردبیل با محوریت اصلاح سبک زندگی با تغذیه سالم و تحرک اردبیل برگزار شد.

علی اصغر فرشاد، قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با تاکید بر اینکه در مجمع‌های سلامت باید صدای مردم در حوزه سلامت شنیده شود، گفت: باید در این راستا مجمع‌های محلی در محلات شکل گیرد تا صدای مردم در حوزه سلامت از طریق مجمع های شهرستان، استانی و ملی به گوش رییس جمهور رسیده شود.

وی در اولین مجمع سلامت استان اردبیل با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها می‌تواند ۲۰ درصد نیاز سلامت جامعه را پاسخگو باشد، گفت: ۸۰ درصد دیگر سلامت جامعه و افراد بر عهده مردم توانمند و همکاری‌های بین بخشی خواهد بود و این دو بال اگر نباشد، در حوزه سلامت موفق نخواهیم بود.

فرشاد با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اجتماعی شدن سلامت است، گفت: در این راستا به دنبال رویکردی نوین برای تحقق سلامت همگانی و کاهش نابرابری‌ها در سلامت هستیم و معتقدیم قدم رسیدن برای عدالت این مهم خواهد بود.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت: در بحث سلامت اهداف تبیین شده و کار اجرایی نیز شروع شده است.

وی احداث بیمارستان هزار تختخوابی را از جمله کارهای اجرایی در حوزه سلامت عنوان کرد.

رئیس مجمع سلامت استان اردبیل گفت: برای اینکه در حوزه سلامت بتوانیم پیشرفت کنیم باید آموزش و ارتقا فرهنگ عمومی و همچنین تغذیه مناسب و تحرک را در اولویت قرار دهیم.

بهنام جو افزود: شاخص های سلامت تا 2 هفته آینده توسط شبکه بهداشت استان تدوین خواهد شد تا بتوانیم با سنجش دقیق این شاخص ها با همکاری عموم مردم و سایر دستگاه ها شاخص هایی را که از استاندارد ملی فاصله دارند به حد تعادل برسانیم.

همچنین در این مجمع بدری و خالقی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرایی شدن مصوبات اولین مجمع سلامت استان شده و با بیان کمبودهای حوزه سلامت خواستار بهبود وضعیت حوزه درمان استان اردبیل شدند.

انتهای پیام/ح

شاخص های سلامت استان اردبیل تدوین می شود

برچسب ها: سلامت ، سبک زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.