مدیرعامل منطقه آزاد چابهارگفت: گاز موردنیاز شهرک پتروشیمی چابهار تا سال ۹۸ تأمین می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بابیان اینکه خط لوله گاز ایرانشهر-چابهار بااعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت پتروشیمی نگین مکران در حال اجراست گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت بندر چابهار تا سال ۹۸ از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

عبدالرحیم کردی بابیان این‌که خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی چابهار از نیروگاه گاز ایرانشهر تأمین می‌شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار بااعتباری بالغ‌بر هزار و صد میلیارد تومان از اسفند ۹۵ آغازشده است.

وی زمان بهره ‎ برداری از این پروژه را سال ۹۸ دانست و افزود: اعتبار این پروژه از طریق منابع داخلی شرکت پتروشیمی نگین مکران تأمین می‌شود و پس از بهره‌برداری مردم شهر چابهار نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

به گفته کردی پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار در سه جبهه به طول ۲۹۰ کیلومتر در حال اجرا است و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در پروژه خط لوله گاز ایرانشهر –چابهار مشغول به کار هستند که با فعال‌سازی جبهه‌های دیگر میزان اشتغال‌زایی به بیش از ۲ هزار نفر نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد:خط انتقال گاز عسلویه-ایرانشهر به طول ۹۰۷ کیلومتر به‌عنوان خط هفتم لوله صلح برای گازرسانی به هندوستان از طریق پاکستان در سال ۸۵ آغاز شد که در سال ۸۹ به اتمام رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار هم‌چنین از ساخت نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی برق منطقه آزاد چابهار خبر داد و گفت: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۷۸۰ میلیارد تومان برای مصرف شهرک پتروشیمی نگین مکران توسط شرکت مپنا ساخته می‌شود.

به گفته کردی خوراک نیروگاه برق گاز متان است و بنا به‌پیش بینی‌ها سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد چراکه سعی شده هم‌زمان به رسیدن گاز به چابهار به افتتاح شود.

انتهای پیام/گ

تامین گاز شهرک پتروشیمی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار