تظاهرات هزاران نفر در اسپانیا در حمایت از زندانیان «اتا»

هزاران نفر روز شنبه با برگزاری تظاهرات در بیلبائو در شمال اسپانیا شرایط بهتر زندان را برای اعضای «جنبش اتا» خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر روز شنبه با برگزاری تظاهرات در بیلبائو در شمال اسپانیا شرایط بهتر زندان را برای اعضای «جنبش اتا» خواستار شدند.

اعضای «جنبش اتا» چند هفته قبل از آنکه سازمان جدایی طلب باسک انحلال این سازمان را اعلام کند زندانی شدند.

تظاهرکنندگان با تکان دادن پرچم قرمز، سبز و سفید باسک و با سر دادن شعار‌هایی خواستار آن شدند تا برخی زندانیان عضو (سابق) جنبش باسک به محلی نزدیک‌تر به منطقه زندگی اصلی خودشان منتقل شوند. این در حالی است که این زندانیان صد‌ها کیلومتر از منطقه اصلی خود فاصله دارند.

این تظاهرات، یک روز پس از آن برگزار شد که جنبش اتا در بیانیه‌ای از خانواده‌های قربانیان حملات مسلحانه خود عذرخواهی کرد. از دولت خواسته شده است تا مجوز انتقال زندانیان عضو جنبش اتا را به باسک صادر کند چرا که این اقدام موجب خواهد شد تا نزدیکان سالخورده این زندانیان بتوانند با آن‌ها ملاقات کنند.

اکثریت زندانیان اتا مشمول قوانین سختگیرانه در زندان هستند به طوری که این قوانین به آن‌ها اجازه می‌دهد که ۳ تا ۴ ساعت در روز در حیاط زندان قدم بزنند، اما اجازه ندارند از زندان خارج شوند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از اعضای جنبش اتا در زندان‌های اسپانیا، فرانسه و پرتغال به سر می‌برند و این در حالی است که یکصد نفر از آن‌ها فراری هستند.

انتهای پیام/

تظاهرات اعتراضی در اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار