درخواست پوجدمون برای مذاکره با دولت اسپانيا

رئیس سابق منطقه کاتالونیا از مقامات اسپانیا خواست مذاکرات در مورد جدایی این منطقه از کشور را آغاز کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون‌ ای پی تی ان، کارلس پوجدمون رئیس سابق منطقه کاتالونیا یک روز پس از آزادی از زندانی در آلمان به قید وثیقه از مقامات دولت اسپانیا خواست در مورد استقلال کاتالونیا از کشور مذاکره کنند.

پوجدمون در جمع خبرنگاران گفت: امیدوار است تصمیم دادگاه آلمان مبنی بر عدم استرداد او به اتهام شورش ثابت کند برای حل مناقشه سیاسی در اسپانیا به «گفتگو نیاز است.»

رئیس سابق منطقه کاتالونیا روز جمعه به قید وثیقه از زندان نومونستر در آلمان آزاد شد.

او گفت: «من امیدوارم شرایط جدید بتواند برای مقامات اسپانیایی مشخص کند که مناقشه به ابزار‌های سیاسی و راهی سیاسی برای حل مسئله نیاز دارد. بر اساس چهارچوب قوانین دموکراسی‌های اروپایی، حق وارد نشدن به گفتگو وجود ندارد. این وظیفه ماست که گفتگو کنیم. بنابراین، اگر این شرایط بتواند فرصتی جدید را برای گفتگو فراهم کند، ما آماده ایم؛ همه سیاستمداران کاتالونیا می‌خواهند با مقامات اسپانیا گفتگو را آغاز کنند.»

پوجدمون در ادامه گفت: «وظیفه من این است که تا پایان فرایند اینجا در آلمان بمانم. من می‌خواهم در اختیار مقامات آلمان قرار داشته باشم و اگر در نهایت آزاد شدم یا اتهامی به من در اینجا وارد نشد، می‌خواهم به بلژیک بازگردم. اما این کار را تنها زمانی انجام می‌دهم که فرایند در آلمان به پایان رسیده باشد.»

او همچنین گفت: «من به دموکراسی در اروپا معتقدم و همیشه اکثر کشور‌های اروپایی در چهارچوب دموکراسی اروپایی عمل کرده‌اند و البته من به اکثر کشور‌های اروپایی، مثلاً آلمان، اعتماد دارم اما نمی‌خواهم در امور سیاسی آلمان مداخله کنم.»

رئیس سابق کاتالونیا در روز بیست و پنجم ماه مارس به محض ورود به آلمان، بر اساس یک حکم جلب اروپایی، دستگیر شد.

انتهای پیام/

درخواست پوجدمون از دولت اسپانیا پس از آزادی در آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار