چهارهمین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی کشورهای عضو اکو ـ جاده ابریشم با حضور افغانستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر زنجان ایران برگزار می‌شود.

حضور افغانستان در جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی در زنجانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چهارهمین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی کشورهای عضو اکو ـ جاده ابریشم با حضور افغانستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر زنجان ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان ایران گفت: تاکنون در این جشنواره حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، چین، جاپان، گرجستان، آذربایجان، تاجیکستان، لبنان، سوریه، فلسطین، بحرین، بلغارستان و ترکیه قطعی شده است.

رحمتی با بیان این‌که تا زمان برگزاری این جشنواره امکان افزایش تعداد کشورهای متقاضی وجود دارد، اظهار کرد: جشنواره‌های غذا فرصتی برای تجربه مزه کشورها و فرهنگ‌های مختلف در یک مکان و با کمترین هزینه است.

وی ادامه داد: غذا یکی از ارکان مهم گردشگری محسوب می‌شود و مردم سراسر ایران با حضور در زنجان می‌توانند با کمترین هزینه، غذای حداقل 13 کشور را در یک مکان تجربه کنند و با آداب و رسوم آنان آشنا شوند.

نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال 1393 همزمان با دهمین سالگرد برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی برگزار شد و پس از آن شهر زنجان، به عنوان محل دائمی برگزاری این جشنواره از سوی سازمان اکو انتخاب گردید.

سال گذشته 14 کشور غذاهای سنتی خود را در این جشنواره عرضه کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار