رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده عالی بریتانیا برای پاکستان تاکید کرد که افغانستان حاضر است از طریق مذاکره دولت ‌با ‌دولت همه مسائل با پاکستان را حل کند.

اشرف غنی: حاضریم از طریق مذاکره مشکلات با پاکستان را حل کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده عالی بریتانیا برای پاکستان تاکید کرد که افغانستان حاضر است از طریق مذاکره دولت ‌با ‌دولت همه مسائل با پاکستان را حل کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که اشرف غنی امروز چهارشنبه (29 حمل) با توماس دریو، نماینده عالی بریتانیا برای پاکستان در ارگ دیدار کرد.

نماینده عالی بریتانیا برای پاکستان درباره روند صلح افغانستان گفت که فراخوان صلح حکومت افغانستان در کنفرانس پروسه کابل برای طالبان و پاکستان و پیشنهاد مذاکرات دولت‌ با دولت باعث تغییرات مثبت شده است.

وی، آغاز مذاکرات دولت ‌با ‌دولت میان افغانستان و پاکستان را اقدامی مثبت خواند و افزود: کشورش از این اقدام استقبال می‌کند و آماده هرگونه همکاری در این زمینه می باشد.

اشرف غنی نیز به نماینده عالی بریتانیا برای پاکستان گفت که صلح، خواست اساسی مردم و اولویت مهم حکومت افغانستان است. وی بیان داشت که به منظور تامین زندگی مرفه و آرام برای مردم خویش آماده هر اقدامی هستیم.

وی خاطر نشان ساخت که ما حاضر هستیم تا از طریق مذاکرات دولت ‌با ‌دولت همه مسائل را با پاکستان حل نمائیم. وی ایجاد فضای اعتماد میان افغانستان و پاکستان و فراهم‌نمودن زندگی مرفه و با ثبات را برای مردمان دو کشور مهم و اساسی قلمداد نمود.

گفتنی است که پس از افزایش تنش بین کابل- اسلام‌آباد، محمداشرف غنی از شاهد خاقان عباسی نخست وزیر خواست تا به کابل سفر کند.

در سفر عباسی به کابل، دو طرف توافق کردند که مذاکرات دولت با دولت میان افغانستان و پاکستان آغاز شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار