رئیس جمهور افغانستان گفت: برگزاری به موقع انتخباات خواست همه مردم و احزاب سیاسی است.

اشرف غنی: انتخابات باید در زمان تعیین شده، شفاف و همه شمول برگزار شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در نشستی که به منظور بررسی پیشرفت و آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی برگزار شده بود از روند کاری کمیسیون انتخابات ابراز رضایت کرد.

در این جلسه که داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی، مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات، شماری از وزرا و سایر اراکین بلند رتبۀ دولتی، برخی سفرا و نمایندگان کشورهای کمک کننده و نمایندۀ احزاب سیاسی نیز حضور داشتند، در مورد آمادگی‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری انتخابات، بحث های مفصل صورت گرفت.

گلاجان‌عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات طی صحبتی از اقدامات انجام شده در بخش انتقال مواد به ولایات در مطابقت به تقسیم اوقات، هماهنگی میان کمیسیون انتخابات و نهادهای امنیتی و ملکی، استخدام کارمندان به خصوص کارمندان زن، آمادگی برای ثبت نام رای دهندگان، توزیع تذکره، تامین امنیت مراکز رای دهی و آگاهی عامه معلومات ارائه کرد و تاکید ورزید که کمیسیون مستقل انتخابات مطابق تقسیم اوقات، برنامه های خویش را عملی می سازد.

در این جلسه رئیس جمهور افغانستان ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت کار کمیسیون انتخابات، گفت که خواست همه از جمله احزاب سیاسی، برگزاری انتخابات مطابق تقسیم اوقات اعلام شده می باشد و تاکید کرد که انتخابات در زمان معین آن به صورت شفاف و همه شمول، برگزار شود.

همچنین عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی نیز در این جلسه ضمن ستایش از پیشرفت کار کمیسیون انتخابات، بر پروسۀ واضح استخدام های کارمندان کمیسیون انتخابات تاکید نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار