معاون وزارت اقتصاد ترکیه در دیدار با «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در کابل گفت: بخش خصوصی کشورش آماده ‌است تا در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

اعلام آمادگی ترکیه برای سرمایه گذاری در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «فتح متین»، معاون وزارت اقتصاد ترکیه در دیدار با «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در کابل گفت: بخش خصوصی کشورش آماده ‌است تا در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وی بیان داشت: ما با برخی از اعضای کابینه دولت افغانستان و سکتور خصوصی دیدارهایی خواهیم داشت تا راه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را مشترکا جستجوی نماییم.

در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکی بحث شد.

 محمد اشرف غنی، ضمن تاکید بر گسترش بیشتر روابط به خصوص در عرصۀ تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: ترکیه تجارب موفقی در این زمینه‌ها دارد و می‎تواند در توسعه بیشتر روابط دو کشور مفید واقع شود.

وی افزود: فرصت‌های فراوان سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش‌های انرژی، تولید وسایل الکترونیک برای بخش انرژی، مخابرات، فایبر نوری، پروسس و بسته‌بندی تولیدات زراعتی و ایجاد سردخانه‌ها، تولید سمنت، نساجی و سکتور صحت در افغانستان موجود می‌باشد.

غنی خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان سهولت‌های لازم را برای تشویق سرمایه‌گذاران بر اساس برنامه های موجود در این بخش فراهم می‌سازد و آماده است تا زمینه را برای استفاده از بخش اقتصادی آماده کند.

وی اضافه کرد: ما علاقمند به سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش عمومی و خصوصی هستیم و شرکت‌های ترک و افغان در این عرصه می‌توانند مشترکا فعالیت‌های موثر داشته باشند. وی تجارب ترکیه در عرصه زیربنا و ترانسپورت و نیز سرمایه گذاری در این بخش را مهم و موثر خواند.

در مقابل، معاون وزارت اقتصاد ترکیه نیز گفت: درباره ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که مطرح‌شد غور می‌کنیم و بخش خصوصی ترکیه آماده است تا در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار