نمایندگان سنای افغانستان: ترکیه می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند

نمایندگان مجلس سنای افغانستان از سفر نخست‌وزیر ترکیه به کابل استقبال کردند و این سفر را یک گام نیک در راستای تقویت همکاری‌های دو کشور عنوان کردند.

نمایندگان سنای افغانستان: ترکیه می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس سنای افغانستان از سفر نخست‌وزیر ترکیه به کابل استقبال کردند و این سفر را یک گام نیک در راستای تقویت همکاری‌های دو کشور عنوان کردند.

سناتوان ابراز امیدواری کردند که دولت ترکیه در تأمین صلح در افغانستان نقش تعیین کننده بازی کند.

انارکلی هنریار، یک عضو مجلس سنا که در نشست دیروز این مجلس صحبت می‌کرد، گفت که ترکیه از جمله کشورهایی است که می‌تواند در راستای صلح افغانستان نقشی مهم بازی کرده و طالبان را به میز مذاکره بکشاند.

خانم هنریار افزود که دولت ترکیه با استفاده از نفوذی که بر طالبان دارد، این گروه را باید در مذاکرات صلح حاضر کرده و میان دو طرف اعتماد‌سازی کند.

لیلما احمدی، نیز ابراز امیدواری کرد که دولت ترکیه در راستای صلح، مبارزه با تروریسم و تقویت معارف افغانستان همکاری‌هایشان را ادامه دهد.

خانم احمدی همچنین بیان داشت که نگرانی‌هایی خانواده‌های شاگردان مکاتب افغان- ترک به شکل منطقی حل شود و فرزندان کشور از ادامه‌ی تعلیم باز نمانند.

محیی‎الدین منصف، دیگر عضو مجلس سنا نیز سفر نخست‌وزیر ترکیه را به کابل یک گام نیک در راستای تقویت روابط دو کشور خواند، اما از حکومت افغانستان خواست که معلمان مکاتب افغان- ترک را به ترکیه تسلیم ندهد و از غنامندی علمی آنان در راستای رشد معارف کشور استفاده کند.

بن‌علی یلدریم، نخست‌وزیر ترکیه دیروز در رأس یک هیأت عالیرتبه دولتی به کابل آمد و رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار