رئیس شورای اروپا در اظهاراتی ادعایی حمله موشکی آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به سوریه را «ضروری و متناسب» توصیف کرد و خواستار جلوگیری از ایفای نقش ایران و روسیه در منطقه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، «دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا، در اظهاراتی ادعایی حمله موشکی آمریکا  و متحدان اروپایی‌اش به سوریه را «ضروری و متناسب» توصیف کرد و از ایران و روسیه خواست  «بازی‌های منطقه‌ای» را متوقف کنند.

توسک در جمع اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در شهر استراسبورگ گفت:  استفاده از سلاح های شیمیایی در هر نقطه از جهان نباید به موضوعی عادی تبدیل شود و نباید به پیامدهای آن بی‌توجه بود.

وی در ادامه اظهاراتش مدعی شد: حمله موشکی آمریکا به سوریه  برای جلوگیری از کاربرد سلاح های شیمیایی توسط حکومت بشار اسد، ضروری و متناسب بود. ضروری است همه احزاب و گروه هایی که در سوریه هستند در پروسه سیاسی به ریاست سازمان ملل شرکت کنند تا فاجعه در سوریه پایان یابد. بیشتر از همه، روسیه و ایران باید بازی های منطقه ای را متوقف کنند و به طور جدی در جستجوی یک راه حل صلح‌آمیز باشند.

بامداد شنبه آمریکا و متحدانش با بیش از 100 موشک برخی از تاسیسات تحقیقاتی سوریه را هدف قرار دادند. غرب با طرح ادعایی، دولت دمشق را به حمله شیمیایی در دوما متهم کرده است.

انتهای پیام/

انتقاد دونالد توسک از نقش ایران و روسیه در منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار